9 dagar

Jag har ändrat min nedräkning, den jag räknar på i mitt huvud. Jag räknar nämligen ned dagarna som är kvar tills jag flyttar från Gotland. Det är nio dagar idag och den här dagen är nästan slut. Det är också min näst sista helg jag har kvar på ön. Helt sjukt. Jag börjar nästan bli lite nervös, men bara nästan. Jag är som sagt mer förväntansfull och isåfall nervös på ett väldigt bra sätt.
Jag måste verkligen börja packa. Har börjat packa lite i huvudet, ungefär 12 par skor ska jag ta med, hur sjutton ska det få plats?! Sedan ska jag också ha fyra jackor. Helt sjukt. Ska ta vara på dessa snart åtta dagar så bra som jag kan. 
Fick ett mejl från familjen för någon dag sedan, de sa att de har allt och allt är klart inför min ankomst. Jag behöver varken ta med lakan eller handdukar, hur var det för er som är/ska åka? Ordnar er familj det eller tar ni med er det? 

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Vad härligt att du tar stormsteg mot flytten!
Jag behöver inte heller ta med mig lakan och handdukar,skönt med tanke på att det tar plats och väger ganska mycket. Jag måste ju få plats med alla mina koftor...:p

Tack för länkningen! :D

Svar: Ja men precis, tänk lakan och handdukar och sånt för ett år, blir ganska mycket ;) Haha ja precis!
/Mikaela Åhlén

2012-08-05 @ 07:50:56
URL: http://englandpamittsatt.blogg.se
Postat av: tova

Oj, 12 par skor.. Jag tänkte ha med mig 4 utöver de jag skulle ha på fötterna, slutade med att jag fick plocka ut ett par +lite mer saker pga övervikt. Hur mycket bagage får du ha med dig?

Jag behövde varken ta med lakan eller handdukar, vilket verkligen var tur då jag hade fått lov att offra ännu mer saker jag skulle ha med ;)

Svar: Haha men shit! Jag får se hur många skor som jag får packa ur c: Jag ska ha med mig totalt 54kg, fördelat på två resväskor och ett handbagagre. Hur mkt hade du med dig? :)
/Mikaela Åhlén

2012-08-05 @ 11:00:49
URL: http://tovaknutsson.blogg.se
Postat av: tova

sv: Aha, jag hade bara totalt 30 kg, 20kg incheckat bagage och 10kg handbagage. så du får nog med dig lite mer än vad jag kunde ;)

2012-08-05 @ 17:17:13
URL: http://tovaknutsson.blogg.se
Postat av: FATIMA

Hahah skönt med någon annan som också ska ha med sig så många par skor. Jag vill egentligen ha fler men man kommer ju köpa när man är där så man ska inte ta med sig för mycket. Handdukar och lakan har jag inte ens frågat om. Borde jag göra det? Har du gått efter en packningslista?

Svar: Haha exakt! Speciellt i italien, italienska skor liksom :))))) Kolla med din värdfamilj, lakan och sånt tar mkt plats så det är bra om man slipper det! Jag har googlat runt lite, kollat hos andra au pairer och till slut summerat en packningslista :) kan lägga upp den när den är finito!
/Mikaela Åhlén

2012-08-07 @ 15:19:59
URL: http://famii.blogg.se
Postat av: Rebecca

Åh, fy, nu kom jag på att jag måste ringa familjen och fråga om sådant. men tror inte att jag behöver det. Det har ju varit andra au pairer där tidigare och så ska jag få åka till Ikea och köpa inredningssaker till mitt rum, så då borde väl ändå lakan ingå?

Och vad gäller all din packning -tänk på att d antagligen kommer köpa sjuhelsickes mycket saker där nere, så ta bara med dig de grejer du gillar mest. Åtminstone så jag försöker tänka. Ska åka till Tyskland om fem dagar och vara där i tio månader som au pair, även jag. Nervös som sjutton. Borde sova så jag hinner packa imorgon.

Svar: Ja det tycker jag! Annars har IKEA det mesta :) Men kolla med familjen, så slipper du släpa med det isf. Jag vet, kommer handla väldigt mycket där men tror det är bättre att ha för mycket än för lite :) Jaha, var i Tyskland ska du åka? Länkar till din blogg :)
/Mikaela Åhlén

2012-08-09 @ 00:03:36
URL: http://backaintepaback.bloggsida.se
Postat av: Matilda

Min familj ordnade också med lakan/handdukar så det var riktigt smidigt att slippa att ta med sig det, för det tar ju både en hel del plats i resväskan och väger en del = slipper man att ta med sig det kan man ju ta med sig andra roliga saker istället tex. mer kläder ;)

Spännande att det också börjar att närma sig din flytt, inte så många dagar kvar nu... Ska följa din blogg och hålla mig uppdaterad om hur allt går med flytten till Frankrike och hur allt med värdfamiljen känns osv.

Svar: Ja men precis! Det tar väldigt mycket plats, onödig plats... Åh vad roligt att höra!!:) Förresten, är du au pair eller vad gör du i England? :)
/Mikaela Åhlén

2012-08-10 @ 01:08:13
URL: http://mphotostory.blogg.se
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR