Söndag

Vaknade runt elva efter en skön sovmorgon. Åt frukost (det vanliga: earl grey te och lite baguett med nutella...). Fixade mig sedan och duschade innan jag gick till spårvagnen, det är verkligen smidigt! Den ligger bara två minuters promenad från mig och sedan är det 5 minuter och sen är man i centralaste delarna av Nantes! Jag mötte upp Rike och vi promenerade till Chateau des Ducs och gick runt där. Vi gick sedan en sväng i några kvarter innan vi gick till Le Lieu Unique (den unika platsen typ). Där åt jag lunch och vi drack fransk cider. 25 grader och sol och vi satt i solstolar vid kajen till floden, kan man ha det bättre?
Vi tog sedan spårvagnen tillbaka och promenerade på en fransk gata i centrumet. Såg att det stod "Second Hand" och vi tänkte gå in men var inte säkra på om det var rätt ingång. Bakom oss kom två franska tjejer som var "ägare" till Second Handen. Mycket "hipster" och så, ni förstår vad jag menar men riktigt snygga grejer fanns :] men det slutade med att Rike köpte en snygg jacka och jag köpte två väskor och en film. Bilder kommer! Snacka om spontanköp! Tjejerna berättade sedan om sina tips om Nantes och en del om utelivet så nu har vi lite att gå på nästa helg.
Därefter skildes vi åt och jag har varit hemma en timme nu.
Moi
Bretagnes flagga.
Slottet
.
Kolla, det är rätt coolt, sköldpaddor som simmar i vallgraven runt slottet!
Jag och Rike 
Slottet.
Där vi åt lunch, på bilden ovan och under.
Var är Gotland?????Toaletterna på restauranten/baren, enligt Rike som är från Berlin var det VÄLDIGT likt Berlin.

Kommentarer
Postat av: yvonnet

Hej!

Jag ska åka till Carmel, Indiana. Lite off sådär men det kan nog bli ganska mysigt och charmigt! Och du är au pair i Frankrike ser jag, härligt!

Svar: Kul! Skulle kanske efter det här året i Frankrike också tänka mig att åka till USA :)
/Mikaela Åhlén

2012-08-26 @ 21:44:41
URL: http://wastenoprecioustime.blogg.se
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR