Måndag - hemlängtan

Måndag då igen. Fast jag gillar mina måndagar mycket! Jag började dagen med att försova mig lite, skulle möta Johanna, Rike och Sara på ett café vid 9.15 och jag vaknade 9.05 efter att ha snoozat massa. 9.25 var jag ute ur huset, spårvagn till Bretagne där jag köpte 10 frimärken och sedan mötte jag dem på caféet. Sara gick dock nästan direkt då hon var tvungen att åka hem.  Vi satt kvar där ett tag innan vi gick mot Monoprix, kollade snabbt där och sedan åkte Johanna med bussen hem. Jag och Rike gick till Casa där jag bytte mina ljus till min hemmagjorda ljusstake och sedan gick vi runt i några kvarter innan hon tog bussen hem. Jag promenerade runt lite innan jag tog bussen som är lite längre bort från mig och gick sedan 5 minuter innan jag var hemma.
Jag gjorde i ordning lite lunch, pasta med skinka och färskost som blev som en "kräm". Alltså skinkan och färskosten. Jag tog det lugnt på rummet och gick sedan till franskakursen. Mötte Rike där och sedan Sara och vi hade franskakursen, helt okej lektion.
Jag hämtade N i skolan, lekte, läste, m.m och han badade sedan. Allt gick jättebra! Förutom när mamman kom hem vid 18.45 och han skulle klä på sig pyjamasen. Då ville han genast att jag skulle gå ur hans rum men jag gjorde inte det. Försökte få han att lyssna istället. Mamman ropade efter ett tag att jag skulle bara lämna honom och gå ned. Han gick ned efter ett tag så det fungerade.. Vi åt middag när pappan kom hem, lax med ris och squash. Vi pratade väldigt mycket vid matbordet, om hemresan och läxan från skolan "une bonne nouvelle". Jag gjorde lite franska läxa och gick sedan upp till mig vid 21 och skypade sedan med mamma och pappa i en timme. Grät för andra gången av hemlängtan sedan jag kom hit. Första gången sedan 19 augusti. Jag kommer fira nyår ensam här - alla åker hem och värdfamiljen är iväg. Ser så inte fram emot det... Så himla jobbigt att sitta och gråta på skype, torka tårarna snabbt och veta att mamma är på andra sidan datorn, mer än 300 mil ifrån.
Nu ska jag sova, god natt.

Så himla fint julpyntat i Passage Pommeraye!
Place du Commerce, julmarknaden. 9 grader idag! Och fransoserna här klagar över hur kallt det är...Varm choklad och liten cookie.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR