Söndag hittills

Jag vaknade vid 9.30, drog mig i sängen ett tag innan jag fixade mig i ordning och gick ned och sa god morgon till värdfamiljen. Gjorde i ordning en mörk smörgås och te i min nya Starbucks-termos och gick sedan mot spårvagnen. Mötte Rike vid Place de Cirque 10.40 och vi gick till kyrkan/basilikan Notre-Dame nära Place Royale där vi skulle på adventsgudtjänst! För första gången så gick jag på en katolsk mässa. Vi tänkte båda att det kunde vara intressant att se hur det är och det är endå en del av kulturen. Kanske kunde vi få lite julkänsla också? Jag gillade mässan faktiskt, en timme varade det. Prästen höll allt på franska men jag förstod allt ändå. Predikan var om "att lämna sitt land, sina vänner och familj för att flytta till en helt ny plats." Åh vad jag och Rike försökte att inte börja skratta - då vi kände igen oss så mycket.
Efter det så gick vi till Super U, köpte lite saker till bakning och gick sedan och tog buss och spårvagn hem. Jag kom hem runt 13.10 och värdfamiljen kom hem fem minuter senare. Vi åt omellett till lunch och jag ska snart åka iväg igen. Vi ska hem till Sara och baka pepparkakor!! Ska bli jätteroligt! Spårvagnen går 15.32 så jag måste gå hemifrån 15.29 så ska börja packa i ordning allt snart. Ciao!


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR