Tisdag - ytterligare en lugn dag

Jag vaknade åtta, klädde på mig, sa sedan god morgon till mamman och N. Mamman åkte sedan och jag och N gjorde oss redo för att gå till skolan. Inga problem, jag lämnade honom och gick sedan hem. Postade några vykort på vägen. Åt sedan lätt frukost och gick sedan och la mig igen, tog det lugnt innan jag hämtade N igen för lunch.
Jag värmde på kyckling och kokade pasta, N åt bra. Han fick sedan se tio minuter Peppa Pig och vi gick sedan till skolan. Jag gick hem, stannade i sängen och tog det lugnt. Har ännu förkylning och hostar lite.
Vid 16.25 gick jag och hämtade N och vi lekte, läste böcker innan han badade. Mamman kom hem 19.10 och jag försökte göra min franskaläxa. Vi åt sedan kokoskyckling och ris och jag berättade om att hela Sverige är täckt med snö just nu och om sakerna jag saknar med Sverige. Pappan kom hem 20.30 och vi satt kvar ett tag vid bordet, pratade om franska och svenska skolan och så. Jag sitter nu i vardagsrummet, ska straxt gå upp till mig och försöka sova i någorlunda tid.


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR