Une grande erreur

Jag skickade en hel del vykort från när vi var i Paris. Bland annat till tre lärare i gymnasiet, i franska, svenska och latin. Min svenska blir allt sämre och sämre, det märks tydligt. Mitt ordförråd är inte uppbyggt av de avancerade orden och ofta finner jag inte orden eller översättningen på svenska. Bara i ett inlägg - där kom jag inte på att det heter kupé på tågen... Jag skrev iallafall på ett av vykorten:

"Jag trivs så bra här i Nantes, staden där jag passerat fyra månader i."

När jag skrivit klart vykortet så läste jag genom och blev nästan förskräckt av mitt misstag, att jag direktöversatt ett verb (se passer) från franska till svenska. Det hade varit bättre om jag skrivit tillbringat. Haha gud vad jag skrattade åt detta. Att min svenska är så dålig. Det mest pinsamma var att just det vykortet var till svenska läraren och svenska har jag till och med läst C-kursen i.

Kommentarer
Postat av: Sara

Svar:
Hej! Ja det ska bli jätteroligt och spännande :) la till dig på min mobil också så nu kommer jag ihåg den. Är inte så teknisk med bloggen så har inte länkar och sånt haha :)
Du har en väldigt fin och bra blogg det som jag har läst iallafall :) kul när man kan gå tillbaka och läsa senare tycker jag :)
Kram!

Svar: haha thanks! häftigt med australien, det är så mkt längre bort än frankrike ;D tack så mkt, glad jag blir!:) ja men precis, därför jag skriver så detaljerat -vill veta vad jag gjorde under dagarna :)
/Mikaela Åhlén

2012-12-11 @ 23:53:50
URL: http://Www.aupairinperth.blogg.se
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR