Nervös?

Imorgon är det exakt två veckor tills jag börjar min flytt. Jag träffar dagligen folk som jag känner och konversationen brukar ofta låta såhär:

Person: "Du tog ju studenten i år, nu i juni, vad ska du göra i höst då?"
Jag: "Jag ska till Frankrike om X dagar."
Person: "Nämen åh vad roligt!"

Konversationen rullar på och jag berättar en del detaljer, sedan kommer frågan som dyker upp varje gång.
Person: "Men är du inte väldigt nervös då? Rädd?"
Jag: "Nej faktiskt inte alls. Inte ett dugg. Men fråga mig om X dagar (X brukar vara siffran tills det att jag lämnar ön.) då kan jag kanske ge dig ett annat svar."

Jag är inte nervös inför flytten, inte alls faktiskt. Den nervositeten kommer säkert komma när jag stiger på planet till Paris. Jag är mer förväntansfull, spänd, ser verkligen fram emot året som jag tror kommer bli så roligt så varför ska jag vara nervös?

Ni som ska åka eller har åkt, hur känner ni med det här? Är eller var ni väldigt nervösa? 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag måste säga att jag håller med dig i allt du skriver. För min del är det nu bara 2 dagar kvar tills jag sitter på planet på väg mot London och det känns mer spännande och roligt än så nervöst, även om man såklart är spänd på allt det nya och att träffa familjen och liknande för första gången. Kort sagt - jag ser framemot det hela mycket! :)

Svar: Oj vad roligt! London är min favoritstad, alla kategorier! Ja verkligen, mer spännande och roligt än nervöst! :)
/Mikaela Åhlén

2012-07-30 @ 14:25:49
URL: http://mphotostory.blogg.se
Postat av: Johanna

Jag hade väldigt blandade känslor inför min resa, både nervositet, spänning, lycka, rädsla... Allt på en gång! För mig var det värst dagen och kvällen innan jag skulle åka, då ville jag bara strunta i alltihop. Det gjorde jag inte som tur är!! Det kändes bättre så fort jag var på väg mot flygplatsen :)

Svar: Åh längtar mer nu efter att ha läst hur det var för någon som är iväg! Kan inte tänka mig dagen och kvällen innan, kommer dö av nervositet :)))))))
/Mikaela Åhlén

2012-07-30 @ 23:17:10
URL: http://hannieboo.blogg.se
Postat av: tova

Det har kommit för mig nu den sista veckan, innan har jag inte varit nervös alls, men nu när det bara är 3 dagar kvar... då känns det!! Det är först nu som allt verkligen känns på riktigt och det börjar kännas lite svårt att släppa allt här hemma. Samtidígt känns allt väldigt bra och jag är så förväntansfull :)

Svar: Lycka till!! :D Kan tänka mig att de dagarna innan avresan blir som värst, då man verkligen förstår att man ska iväg :)
/Mikaela Åhlén

2012-07-31 @ 10:23:14
URL: http://tovaknutsson.blogg.se
Postat av: Julia Lindström

För mig är det de små sakerna som gör mig nervös. Ibland när jag sitter och tittar på ett svenskt TV-program eller äter något typiskt svenskt som lösgodis brukar jag tänka att "snart är jag inne på mitt sista svenska lösgodis" och "snart kan jag inte njuta av en kaviarmacka varje morgon längre", då känner man att det är nära och fjärilarna brukar fladdra lite extra. Det hela känns så stort på något sätt, allt kan verkligen hända. Men å andra sidan, det är ju skillnad på att vara nervös och att vara förväntansfull, jag hoppas jag tillhör den senare kategorin! :) Lycka till nu de här sista dagara, njut av vårt fina land :)

Svar: Tack detsamma, du med!:)
/Mikaela Åhlén

2012-08-01 @ 08:49:49
URL: http://www.lindstrombloggar.blogg.se
Postat av: Beatrice

Oj vad jag känner igen mig i den där konversationen! Dock är det England som gäller för min del:)
Jag trodde att jag skulle vara nervösare med en månad kvar till avresa men precis som du skriver så är jag bara glad och förväntansfull!

Ha det bra!

Svar: Haha vad roligt! Jag länkar till din blogg, skriver att du bor i London, fungerar det? Såg att Harpenden ligger en bit utanför:) Lycka till med allt! :)
/Mikaela Åhlén

2012-08-04 @ 20:43:18
URL: http://englandpamittsatt.blogg.se
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR