Ny blogg

Jag har en blogg sedan innan, som jag bloggar på en annan adress. Tänkte skapa en Au Pair blogg nu, som följer mitt år i Frankrike.
Jag kommer den 15 Augusti ta mina två resväskor och flytta till en stad vid namn Nantes i västra Frankrike. Den var för mig ganska okänd till en början, nu efter säkert tusen sökningar på Google har jag fått veta att det bor cirka 800 000 där, varav 50 000 studenter. Staden har blivit utsedd till den livligaste staden i hela Europa.
Där ska jag bo hos en fransk familj med ett barn på 3 år, N kommer jag kalla honom här. De bor väldigt centralt och jag ska också läsa franska 6 timmar i veckan.

Just nu består den mesta av min lediga tid av jobb. Emellanåt lever jag vanligt "efter-studenten-liv", läser Au Pair bloggar och förbereder packningen.

Happy reading!

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR