Igår, onsdag - the impossible

Jag vaknade vid 8 igår, hade alarm och låg sedan och drog mig i sängen. N vaknade 8.15 och skrek på mamma så jag gick dit. En kvart senare gick vid ned och han fick sin nappflaska och jag åt min frukost. Han såg lite Peppa Pig innan det var dags för påklädning och sedan borstning av tänderna. Inga problem, något av det! Jag fixade mig i ordning och vi lekte sedan på hans rum innan klockan blev 10.45 och vi gjorde oss i ordning för att åka iväg. 11.00 tog vi spårvagnen till Commerce och bytte där till Linje2. Gick till gymnastiken sedan och var där 11.25 ungefär. Det var inga problem!
N har varje gång verkligen velat att jag skulle stanna kvar där och det har jag gjort. Jag sa att jag kommer tillbaka snart och att det är som i skolan, jag går iväg ett tag och kommer sedan tillbaka. Han sa att det var okej så jag gick en lite promenad efter att vi vinkat genom fönstret ett bra tag. Hittade ett Intermarché där jag letade efter havregryn men utan resultat... Gick sedan tillbaka och N var glad att se mig. Jag var där 20 minuter innan vi skulle gå. Så roligt, han vill aldrig lämna stället när det är slut så det var en del diskussioner mellan oss. "On y va" användes flertalet gånger. Han vill inte heller att vi håller hand på gatan vilket jag insisterade på så det tog lite tid innan vi kom till spårvagnen. Det var fullt och ingen kan någonsin erbjuda sig en plats för en liten 3-åring, det irriterar mig...  När vi väntade på spårvagnen vid Commerce så kom en gammal tant fram och tiggde om pengar. Hon har gjort det tidigare dagar också och när hon sa "s'il vous plaît" och tittar en rakt in i ögonen... Hon påminnde en del om min mormor, kan inte definera vad riktigt men hon var väl i samma ålder - cirka 85 år. Jag gav henne mina 60 cent som jag hade i jackan, inga pengar för mig direkt, men hon tackade mig som om jag givit henne 10 euro. Gjorde dagens goda gärning där kanske...

Vi åkte hem och klockan var runt 13.15 när vi kom hem. Jag kokade i ordning parmesan- och parmatortellini som vi åt. N åt väldigt bra innan han sedan hade sin siesta runt 14.20. Jag diskade och gick sedan upp till mig och tog det lugnt tills 16.30 då jag väckte honom. Då kom även pappan hem och bad oss att stanna på övervåningen och försöka att vara lite tysta. Han skulle ha en videokonferens med jobbet från datorn nämligen. Vi läste böcker nästan hela eftermiddagen, bland annat Pettson och Picpus (Pettson och Findus). Han tog sedan sitt bad och mamman hade kommit hem när vi gick ned vid 19.00. Vi åt grönsakssoppa med korv till middag och jag berättade om dagen och visade filmer från gymnastiken. Jag gick tidigare från middagen och mötte Rike vid Commerce 20.25 och vi gick till bion för att se "Therese Desqueyroux", en ny film med Audrey Tautou. Den hade börjat 20.20 men det är så mycket reklam här, minst 20 minuter, så det var lugnt. Mamman hade gett mig kuponger som gjorde att vi endast behövde betala 5,5euro för bion var! Så billigt! Filmen var okej - gammaldags och inte riktigt min typ. Rätt svår att förstå, helt på franska och aning för lång.
När den var slut gick vi direkt till en annan sal och mötte Sara och Johanna och såg filmen "The Impossible". NI MÅSTE SE DEN! Den kommer till Sverige 11 januari 2013. Den handlar om tsunamin och den är riktigt välgjord och skådespelarna är väldigt bra. Några svenskar var med i filmen också! Tror alla i salongen grät. Vi gick därifrån, aning nedstämda... Vi sa hej då vid Commerce, Rike tog buss, Sara cyklade och jag och Johanna tog buss. Jag hade tänkt vänta på spårvagnen men tog istället bussen som gör att jag fick gå 4 minuter hem. Dock är området där bussen passerar inte det roligaste. Jag kom iallafall hem 00.20 och somnade runt ett.




Kommentarer
Postat av: Martina

Gud vad mysigt!

2012-11-25 @ 12:55:50
URL: http://martinalindens.blogspot.com
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR