Igår, tisdag

Såklart försvann hela det långa inlägg som jag skrivit...

Efter N hade sovit sin siesta (lite längre än vanligt) så lekte vi som vanligt. Jag sa vid 18.00-tiden att det var dags för ett bad. Han vägrade verkligen, vägrade. Jag försökte verkligen allt jag kunde komma på men inget fungerade. När mamman kom hem 40 minuter senare var vi kvar i badrummet. Han vägrade sedan ta badet med henne också men ja, till slut.
Vi pratade en del och jag duschade och fixade mig sedan. Gick sedan ned och sa hej då till värdfamiljen och "bonne soirée". Sa hej till pappan som kommit hem också. Jag tog spårvagnen en hållplats, passerade Carrefour City där jag köpte en sandwich för jag hann inte äta middagen hemma. Promenerade sedan till läkaren, nummer 19 hade jag för mig att det var men när jag kom dit visade det sig att det var en ingång till ett parkeringshus. Kändes väldigt konstigt och det satt en tjej utanför som verkade gråta. Hon frågade om hon fick låna min mobil för ett samtal. Jag var väldigt, väldigt stressad, jag skulle vara vid läkaren 20.15 och klockan var då 20.12. Jag sa att jag inte hade något batteri på min mobil, vilket var sant till en del, den dör nästan efter ett samtal. Jag gick sedan för att ringa hem till värdfamiljen för att fråga vad det stod på pappret med adressen (som var glömt hemma). Såklart var det nummer 15. Jag gick dit men det var låst och mörkt. Till slut kom ett par ut och jag smet in. Hittade en hiss som jag chansade på att kliva in i och tryckte på någon random våning. Kom ut på ett våningsplan som var kolsvart men hittade en dörr och öppnade klockan 20.15 exakt! Tack och lov, det var rätt! Jag satte mig ned och väntade i tjugo minuter, typiskt franskt att vara sen...
Läkaren ropade upp "monsiuer Ahlim" men ingen svarade. Hon frågade då vad jag hette och jag sa "Mikaela Ahlen" och hon skrattade och sa att hon bara skrivit fel. Jamen ja. Men hon var väldigt trevlig och allt gick så bra på franska, inga problem alls! Det visade sig att jag har ungefär luftrörskatarr med feber och ögoninflammation. Lagom roligt. Men hon skrev ut 4 läkemedel till mig, ska ta i 3-7 dagar nu.
Jag betalade 23 euro och gick därifrån sedan, ett bra läkarbesök. Passerade marknaden Talensac och tog sedan spårvagnen linje2 till Commerce där jag mötte Rike, Johanna och Sara. Vi gick till bion Gaumont och bestämde oss för filmen "La Travarsée". Så himla bra! Se den!! Den var helt på franska men jag förstod typ 95%, gick jättebra verkligen! Den handlade om en pappa som fick sin dotter kidnappad och två år senare hittades hon men hon hade slutat att prata. Psykologisk film och lite thriller men superbra. Tyskarna köpte glass till filmen och svenskarna popcorn (sockrade och saltade). Vi gick därifrån 23.50 och jag tog min spårvagn 00.00 och somnade runt ett. Så himla bra när jag tar spårvagnen, den går till exempel 00.00, då är jag vid min station 5 minuter senare och 00.07 öppnar jag ytterdörren. Kanon!


Filmens trailer, klicka i för bättre kvalité!

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR