Igår, torsdag

Vaknade klockan åtta och gick även upp då. Klädde på mig och gick sedan ned. Mamman skulle nästan åka och N var klar för skolan. Just nu vill han inte så gärna gå till skolan så han grät en del men vi gick sedan till skolan, jag sa att jag var väldigt stolt över honom. Dock stannade han flera gånger på vägen och sa "je ne veux pas". Jag lämnade honom i skolan och han grät en massa när jag skulle gå; "je ne veux pas que tu pars mikaela". Vet inte om jag ska ta det som något positivt eller negativt, lite rörande ändå att han börjar bli lite fäst vid mig?
Jag gick hem vid nio och åt frukost. Var väldigt trött så jag gick och la mig ett tag igen. Duschade, fixade mig och gjorde franskaläxan innan jag hämtade N vid 12 i skolan. Allt var bra då!
Vi åt lunch hemma som jag fixade; morotspuré, pasta och kycklingklubbor. Han åt väldigt bra och åt upp allt. N såg sedan lite barntv och vi gick sedan till skolan, gick nästan utan problem. Men väl där så blev han lite ledsen men inte farligt. Läraren sa till mig att jag skulle gå så jag reste mig upp och N kastade sig runt min hals och ville verkligen inte att jag skulle gå. Kändes en aning tufft faktiskt att säga "à toute à l'heure"... Jag gick till spårvagnen och mötte sedan Sara på den och vi åkte till franskakursen. Vi höll på med prepositioner och adjektiv före och efter verb, riktigt svårt!
Jag tog spårvagnen med Julia, Sara och Rike och hämtade sedan N i skolan och vi stannade hemma resten av eftermiddagen och lekte. Han ville inte riktigt bada men efter en del övertalning så gick det. Mamman kom hem vid 18.45 och vi pratade en del och hon hjälpte mig med min franskaläxa, hon startade datorn för att hitta en ordentlig förklaring om grammatiken - riktigt snällt! Vi åt middag - omelett - och jag frågade om jag kunde ta cykeln eftersom jag skulle förmodligen missa sista spårvagnen hem, INGA PROBLEM sa hon vilket var riktigt snällt! Lite senare kom hon på att lyset inte fungerade och hon ville inte att jag cyklar utan - vilket man förstår! Så jag sa att det var lugnt, jag kunde köpa 24 timmar med Bicloo cykel istället för 1 euro vilket jag gjorde. Ringde Sara och bestämde att vi skulle mötas 21.35 vid Commerce.
Jag tog spårvagnen och mötte sedan Sara och vi gick till Gaumont bion och köpte biljetter till Breaking Dawn. Rike och Johanna var redan där, de såg Asterix och Obelix. Under tiden gick jag och Sara till en "night-shop" och köpte lite till bion, varav typ 5 clementiner var (de är såååååå mycket godare här än hemma) och lite choklad. Vi gick tillbaka till bion, funderades över om man säger "bon soir" eller "bonne soirée". Utanför biosalongen mötte vi Johanna och Rike och vi såg sedan Breaking Dawn del 2 tillsammans. Jag var mållös efter. Faktum är att jag är ett riktigt fan av filmerna (och framförallt böckerna, älskar dem) och den här filmen var perfekt, så himla himla bra. Dock fick jag halvt en hjärtattack vid en av Volturi-scenen i "dungen". Och ja, jag grät. Men den var såååååå bra!!! Och ja, vi såg den i VO - orginal version.
Anledningen till att jag köpte bicloo för ett dygn var att jag trodde att bion skulle sluta efter sista spårvagnen men filmen var slut 00.15 och sista spårvagnen går 00.30 på vardagar! Så jag hann med den sista, glad tjej. 00.40 öppnade jag dörren och snart ska jag sova, god natt!


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR