Lagom kul fredag

Jag vaknade först vid tio av att någon ringde på dörren, hann inte ned innan en brev-avi ramlade in genom brevlådan. Det var mitt objektiv från Sverige som kom och det fanns nu att hämta vid postkontoret vid Place Bretagne... Typiskt! Jag släppte in katten som sover ute i gårdshuset och gick sedan upp till mig. Låg kvar i sängen och såg Vänner och lite på Svtplay och sov lite. Jag gick sedan upp halv fyra, men det är väl bra, jag har vilat upp mig massa nu så jag borde bli frisk! Åt resterna av sushin från igår, inte lika gott dagen efter... Jag fixade mig och klädde på mig, febern var nere på 37,9 så det är bra!
Jag tog spårvagnen till Bretagne och gick för att hämta paketet. Mannen där sa att det stod på avin att paketet kommer in imorgon klockan elva... Lagom kul. Så jag gick till Monoprix och köpte lite middag. Blev lite glass, chevre ost och så. Gick sedan ut därifrån och precis då passerade min buss, timing! Detta var nästan första gången som jag lämnat huset sedan i söndags... Hela veckan har jag och N bara stannat hemma och tagit det lugnt. Var rätt slut när jag kom hem...
Jag skypade lite med Bea och såg lite tv när jag kom hem. Ringde sedan värdmamman för att önska N grattis på födelsedagen. Vi pratade i fem minuter och franskan kom väldigt automatiskt! Hon frågade flera gånger om jag var säker på att jag inte ville gå till läkaren men jag sa att jag mår bättre, mycket bättre. Febern är nästan borta och jag känner mig bättre. Hon berättade vad de hade gjort och jag frågade sedan om jag kunde prata med N. Jag pratade lite med honom och önskade grattis på födelsedagen! Det var dock dålig mottagningen så det var svårt att höra... Hon avslutade samtalet med "massor av kramar". Kände mig bättre efter samtalet :]
Gjorde sedan i ordning middag, nästan det enda som fanns i kylen var färdig pizza; med deg man rullar ut, tomatsås på burk och så. Blir väl min lunch och middag hela helgen :] Jag skypade sedan med Clara i över en timme och sedan med Clara och Sara i en halv timme, skype är bra! Nu ska jag snart släppa ut katten, ska bara ta mod att gå ut i den kolsvarta trädgården, tror inte de har någon lampa att tända där...

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR