Måndag

Jag vaknade runt klockan nio, åt frukost och fixade mig i ordning. Tog sedan spårvagnen till stan och mötte Rike 10.45 vid Bretagne. Vi gick till Monoprix, köpte torrschampoo bland annat och fixade ett Monoprix-kort för att samla poäng. Vi gick sedan till vårt stammiscafé nu för tiden och åt tidig lunch och gjorde franskaläxan. Kändes precis som när man gick i skolan! (låter som jag är 50 minst...)
Sara och Simon kom också dit, så typiskt Nantes att springa in i alla! Vi pratade lite innan de försvann iväg och vi fortsätte med läxan. Vi åkte sedan till Bretagne, köpte frimärken och åkte sedan hem till mig. Jag hämtade lussebullarna jag köpt på Ikea och tog med dem till franskakursen. Vi var tidiga så vi gick till Aldi - en tysk affär - som var likadan här i Nantes som i Tyskand enligt Rike. Vi hade sedan franska i två timmar, rätt tråkig i början. Jag bjöd sedan på lussebullarna vilket jag tror uppskattades! Jag hämtade N vid 16.25 och vi lekte hemma innan pappan kom hem vid 17.20 då vi pratade lite. Han frågade "Have N mentioned something about the cat?" Jag svarade "no he hasen't." Rätt kul att prata engelska med värdpappan, annorlunda! Jag och N gick sedan upp på hans rum och lekte där, hade en rolig tid. Han badade sedan utan problem och mamman kom hem vid 18.45 och 5 minuter senare gick jag och N ned.
Jag gjorde sedan franskaläxan för nästa och nästnästa gång. Vi åt spagetti bolognese till middag. Middagen var slut runt 20.50 och då gick mamman och nattade N och pappan frågade mig om hur läxan gick. "Ca va" sa jag. Han hjälpte mig sedan och rättade. Efter halva upptäckte vi att det inte var riktigt rätt - hälften han gjort var typ fel haha. Vi pratade en hel del och det känns så bra - både med värdfamiljen och med franskan (den kommer så enkelt!). Mamman kom sedan ned och pappan visade sina fel och suddade sedan ut det och lät mamman försöka. Hon fick också några fel men inte lika många. Rätt kul! Vi pratade en del, om katten bland annat... Vid 21.45 gick jag upp till mig, laddade upp bilder från min tid hittills i Nantes och sedan skypade jag med mamma och pappa, det var mammas födelsedag idag så det blev lite mer än en timmes skype. Nu ska jag sova, imorgon lämnar jag N i skolan...

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR