Onsdag

Jag vaknade vid 7.50 och kände mig rätt utvilad för en gång skull! Föräldrarna var fortfarande hemma. Jag ställer alltid alarm runt 7.50 på onsdagar - ifall N vaknar så är jag vaken att gå in till honom. Klockan 8.00 knackade mamman på min dörr och sa: Mikaela? Jag svarade: oui? Hon frågade om jag kunde komma ned om 5 minuter, N hade nämligen redan vaknat. Jag svarade "biensûr" och klädde på mig. Gick sedan ned, önskade "bonne journée" och gjorde sedan frukost till mig medan N såg på barntv. Jag förberedde lunchen lite så att det skulle vara klart när vi kom hem från sporten.
Efter ett tag var det dags för påklädning vilket gick nästintill utan problem. Borstning av tänderna och sedan lek på hans rum innan vi 10.35 gick hemifårn och åkte till Posten vid Bretagne för att göra en kopia på hans läkemedelscertifikat att han är frisk för att gå på sport. Jag gjorde fel flera gånger men till slut blev det rätt... Vi tog spårvagnen till Commerce, bytte där och åkte till sporten. När vi kom dit i god tid så visade det sig att läraren var sjuk. Lagom kul. Så då var det bara att åka tillbaka hem. N skötte sig iallafall fint! Vi bytte spårvagn vid Commerce och åkte sedan hem. Vi var hemma runt 12.40 och jag förberedde sedan lunchen; han åt potatis, ärtor, morötter och lax och jag åt stekt ägg, squash och lax. Runt 14.10 så somnade han och sov sedan i två timmar till. Vi lekte sedan, kurragömma och dansade och pausade till musik. Sedan badet. Mamman kom sedan hem vid 18.55 och jag fixade mig i ordning och duschade innan jag vid 20.15 mötte upp Rike vid Place de Cirque. Vi gick till English Speaking Table men det var fullt så vi gick runt i stället, träffade på Maggie (England) och Julia (USA) och pratade lite med dem innan vi gick till en bar vid Commerce för en öl och sedan kom Susanna (Schweiz) och Sara (Sverige). Vi satt där till 23.20 och pratade då vi sa hej då och jag tog spårvagnen hem. Sedan sova!


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR