TGIF

Jag vaknade rätt sent, 8.30 och gick ned och fixade N's nappflaska och gick in till honom vid 8.50. Vi gick sedan ned, han fick sina mediciner och såg sedan Peppa Pig när jag åt frukost. Vi gick sedan upp till hans rum för att klä på honom. Lite små problem där och problem med nappen som han bara får ha när han sover. Till slut gick allt bra! Vi lekte och målade på hans rum till klockan var tolv då vi gick ned, han fortsatte att leka och jag förberedde lunchen; stekt kyckling med aprikoser och ris. Han åt väldigt bra och precis när vi ätit upp kom mamman plötsligt hem. Hon skulle ha ett möte i stan och passade på att äta hemma. Då fick jag en liten paus också.
N sprang runt en massa och sedan gick vi upp till hans rum och han sa "à toute à l'heure maman" för att sova siestan. Jag läste och sjöng för honom och sedan 14.00 sover han.
Jag diskade och kopplade sedan av på mitt rum. Jag såg gårdagens avsnitt av Revenge och mamman kom sedan hem igen och sa hej, hämtade lite papper och åkte sedan till jobbet igen. Jag väckte N vid 16.30 och eftermiddagen var rätt jobbig. Kanske att vi endast varit hemma med varandra, 8-19 hela veckan... Men han ville verkligen ha sin napp men han får bara ha dem när han sover så vi hade en diskussion om det. Och så det jobbiga, han la sig bara i sängen och vägrade lyssna, något som han aldrig gör. Så en jag sa ofta var: "pourquoi tu m'écoutes pas? pourqoui?" Men vi lekte lite, dukade bordet tillsammans och sedan tog han badet, efter en del övertalning, själva badet gick dock väldigt fort idag och han hade inte sån stor lust till det.
Pappan ringde sedan och frågade hur det gick och bad om ursäkt att de var sena hem. Han frågade om jag kunde vara barnvakt och bra au pair som man är så sa jag inga problem. De kom hem vid 19.10 och jag berättade om dagen, mamman sa att hon gillar hur jag är med N; väldigt lugn men bestämd och rättvis. Haha. Vi drack en kir som verkar blivit en tradition, det är vitt vin/champagne med svartvinbärslikör tror jag, väldigt gott. Vi pratade om allt möjligt och åt lite sill haha. Farmor hade skickat varsitt kuvert; ett till N, ett till mig och ett till föräldrarna där hon skrev massa fint och tackade för senast när de var här på besök. Föräldrarna pratade lite om en resa till Sverige nästa år höhö. Vi åt sedan middag, pratade om Zlatan och jul igen och skrattade en hel del. En rätt rolig sak, vet inte hur ni andra Au Pairer ser på det här, men jag skulle nog aldrig kunna se mina värdföräldrar som "föräldrar", de är mer som kompisar. Tror det kan bero på att de är rätt unga, runt 35år. Jag berättade att jag, Rike och Sara ska på C2C's konsert och pappan sa att han också funderar på att gå haha. Han visade även ett klipp om Sverige, ja varför inte?
Mamman nattade sedan N och pappan diskade, rätt chill att vara barnvakt. De åkte sedan till bion för att se James Bond och nu tror jag att N sover, han borde göra det. I huset mittemot har de hemmafest, de ser ut att vara runt 16-17 med tanke på att det står cirka 15 mopeder utanför. Och musiken ekar in i mitt rum... Imorgon och på söndag är jag ledig, oh yes.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR