Tisdag hittills

Jag vaknade klockan tre inatt, äckligt nog var mina ögon plågade av ögoninflammation till 110%... Somnade om och vaknade vid åtta när mamman åkte. Jag gick upp dryga halvtimmen senare, N hade inte vaknat så jag kände ingen stress direkt. Jag gick ned och sa god morgon till pappan och frågade hur jag skulle göra med läkaren, dålig franska på morgonen och hes så jag fick upprepa mig X antal gånger innan han förstod... Han åkte till sitt jobb och jag väckte N, vi gick ned efter några minuter och han såg lite Peppa Pig medan han drack sin nappflaska.
Jag ringde läkaren under tiden och pratade i två och en halv minut. Gick jättebra förutom att jag hela tiden blandar ihop "prenom" och "nom". Jag tänker att när de säger "nom" att det är namn men det betyder efternamn. "Prenom" är då förnamn men de börjar alltid med "nom" och förvirrar mig... Sedan var jag såklart tvungen att bokstavera mitt namn: m i k a e l a  a h l e n. Så bara det tog ett tag. Men jag fick en tid 20.15 ikväll! Alltså ofta de har såna sena tider?! Så ja, ikväll ska jag till läkaren och fixa allt på franska, rätt pepp faktiskt haha!
Jag och N stannade hemma, han tog sina mediciner bättre idag. Det var väldigt svårt i början men när jag efter ett bra tag testat säga: "je vais confisquer les voitures" (föräldrarna säger nämligen det ibland) så tog han medicinen direkt. Vi lekte, målade och läste som vanligt. Mamman ringde sedan för att kolla att allt gick bra, om hur det gått med min läkartid och om min ögoninflammation var bättre. Sedan ringde pappan för att se om jag fått en läkartid och när den var. Om den varit på eftermiddagen så hade han kommit hem och jobbat hemma, riktigt snällt!
Jag gjorde lunch till mig och N, morotspuré och torsk i ugn. Pappan kom sedan hem och jobbade på övervåningen medan vi åt. N och jag lekte på hans rum sedan, han sa hej då till pappan när han skulle sova siestan och jag läste för honom och sedan 14.00 sover han. Pappan vinkade hej då genom min öppna dörr precis så nu är min "fritid", kan göra vad jag vill hemma.

random nantes-bild

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR