Tisdag - rätt lugn dag

Jag vaknade runt 8.45, huset var tomt så jag låg och drog mig i sängen lite. Gick sedan upp och fixade frukost som åts i sängen med några Vänner-avsnitt innan jag fick fart och städade hela rummet och damsög ordentligt. Hade fönstrena öppnade, det är riktigt fint väder idag - sol, blå himmel och cirka 16 grader. Jag duschade och fixade mig i ordning sedan och gick och hämtade N i skolan.
Jag gjorde i ordning lunchen hemma, blev typ pannbiff och pasta. Han var lite besvärlig vid lunchen men vi satt kvar tills han bättrade sig och det gjorde han. Vi åt sedan ost och dessert innan han fick se två avsnitt av Peppa Pig medan jag diskade och sen gick vi till skolan. Jag hade tänkt att det skulle bli kris, att han inte ville gå men det var inga problem. På vägen dit stannade han och sa att han inte ville dit men med lite övertalning så var det inga problem! Jag lämnade honom där, gick sedan hem och funderade vad jag skulle göra innan 16.25... Det tog en timma drygt och ett Vänner-avsnitt innan jag gick ut på en timmes promenad med kameran, se bilderna här. Det var varmt, 20 grader och sol. Rätt sjukt, november och 20 grader!
Jag kom hem innan jag skulle hämta N och vid 16.25 gick jag till skolan och hämtade honom. Vi lekte hemma och han var väldigt snäll, inga som helst problem. Han badade även utan problem, helt utan problem. Mamman kom hem vid 18.50 och hon förberedde sedan middagen, grönsakssoppa med korv. Pappan kom hem runt 20.10 och då åt vi middagen. Fortfarande ganska roligt när de kommer hem med två bagetter under armen, så frankst. Vi pratade en hel del vid middagen om allt möjligt. Planen var sedan att jag skulle möta upp Rike efter middagen men när vi ätit klart vid 21.00 så gick jag upp till mig och kollade på tågbiljetter. Chattade sedan med Sara och Rike om det fantastiska priset jag hittat och sedan bokade vi. Klockan sprang iväg och vi bestämde oss för att ses imorgon istället. Jag skypade sedan med mamma i 50 minuter och nu ska jag snart sova, "tidigt" för en gång skull.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR