Tisdag - big international party

Vaknade vid åtta och det var full fart i huset. Lyckades sedan somna om och vaknade vid tio. Tog en lugn morgon, satt med datorn i sängen ett bra tag. Jag hörde att pappan var hemma och jag tog sedan en lång dusch innan jag fixade mig i ordning. Hörde honom sedan ropa från nedervåningen "à toute à l'heure". Rätt komiskt men jag ropade tillbaka. Jag gick sedan ned och åt frukost, tyskt fullkornsbröd. Så himla gott! Första gången jag åt mörkt bröd på över tre månader. Sjukt. Jag åt frukost, fixade sedan inför lunchen som mamman skrivit på tavlan att jag skulle göra. Därefter gick jag och hämtade N i skolan. Han var på bra humör vilket kändes skönt!
Jag fixade det sista med lunchen, morotspuré och något som liknade stekt fläsk. Vi åt och han åt väldigt bra. Han såg sedan lite Peppa Pig innan vi gick till skolan, inga problem.
Jag kom hem och gjorde inte så mycket. Rike ringde sedan på Skype och vi pratade i cirka en timme. Hon hade fått ett samtal om att hennes plånbok (som varit borttappad i cirka tre veckor) var hittad! Så himla bra för henne! Tänk att ha tappat bankkort, Id-kort, ALLT i ett främmande land. Hemskt. Men nu var den hittad så vi pratade ett tag på Skype. Jag gick sedan ut på en promenad som avslutades med lite "shopping" på Carrefour. Blev lite apelsiner (har blivit helt beroende - äter typ alla som finns här hemma), tandkräm (finns det något TRÅKIGARE att spendera cirka 3€ på?), sminkborttagning och så. Jag gick sedan hem och kollade lite på youtube innan jag hämtade N.
Vi gick hem och lekte och skojade. Han badade sedan nästan utan problem. Inga större problem alls, allt går bra! Mamman ringde runt 19-tiden och sa att hon skulle vara hemma runt 19.15, hon var fast i en bilkö. Vi åt sedan omelett med stekt aubergine till middag. Pappan jobbade sent så han var inte hemma. Jag berättade om Rikes plånbok och om filmen igår, försökte förklara handlingen men det var svårt.
Jag pratade sedan med Rike och vi bestämde oss för att ses vid 21.15 vid Place de Cirque. Jag sa god natt till mamman och N och gick till spårvagnen. Rike var försenad på grund av att hennes buss var sen så jag väntade i en kvart. Där cyklade Johanna förbi så vi pratade med henne i fem minuter innan vi gick  till Flemmings Bar (irländsk) där det skulle vara "franco-anglo-kväll", det bröjade dock vid nio så det var redan igång när vi kom dit. Vi gick istället till "La Maison", en annan bar där det skulle vara "big international party". På svenska skulle vi sagt mingel eller träff. Det var iallafall folk från alla ställen, blev förvirrad av alla språk haha. Vi var där till klockan elva då vi gick till katedralen och Rike tog sin buss hem. Jag promenerade genom stan (5minuter) till Commerce och tog spårvagnen 23.30 hem. Mamman skulle precis gå och lägga sig så jag sa god natt innan jag gick in till mig. Nu ska jag sova, onsdag = jobb 8-19 imorgon...

Två rätt random bilder, ena från Place de Cirque när jag väntade på Rike och nedan när jag gick genom centrum - kolla julbelysningen! Hela staden är full med juldekorationer!


Kommentarer
Postat av: Gabriella Svensson

Gud vilket tur hon hade att hon fick tillbaka allt. Jag tappade mitt bankkort och körkort i måndags, men jag har inga förhoppningar på att få tillbaka dem, och jag behöver ha korten ganska snart, så det blir att åka till ambassaden för att fixa nytt istället :)

Svar: Aj då! Vilken tur att ambassaden finns i Paris! Om det skulle hända mig så skulle jag antingen vara tvungen att åka till Paris eller till konsulatet här i Nantes och där är det jättejätte dyrt att fixa sånt... Lycka till och hoppas det löser sig! :)
/Mikaela Åhlén

2012-11-21 @ 08:47:00
URL: http://fairyfloss.blogg.se/
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR