Torsdag

Jag vaknade vid nio ungefär, låg kvar i sängen en stund innan jag gick ned, sa god morgon till pappan som jobbade hemifrån, gjorde frukost som åts i sängen och ägnade sedan en tid åt att försöka få tag i biljetter för Robbie Williams konsert. Gick mycket dåligt och jag gav nästan upp när Ticnet krånglade. Jag åkte till Bretagne, jag hade nämligen varit riktigt klumpig igår. Jag hade åkt med N för att kopiera ett certifikat från läkaren som säger att han är frisk för att gå på sport. Vi kopierade det på posten och när jag sedan på kvällen skulle ge det tillbaka till mamman upptäckte jag att det inte var i väskan. Jag hade glömt det i kopiatorn.... Sa inget till mamman och hon frågade inte heller så jag åkte till Posten idag för att kolla om pappret var kvar.
Jag frågade en kvinna där och hon sa att jag skulle kolla med hennes kollega vilket jag gjorde. Han frågade vad det var, när jag glömt det, om det fanns något namn m.m innan han försvann i fem minuter typ. Jag tänkte väl "det är borta..." men sedan kom han fram med pappret i handen! Åh herregud vad glad jag blev! Jag tackade så mycket och tog sedan en promenad runt kvarteren vid Bretagne. Än en gång förundrades jag över hur enkelt samtalet gick, helt på franska. Franskan går så mycket bättre nu, jag förstår allt som sägs här hemma och ofta även ute på stan och franskan kommer automatiskt när jag pratar, den kommer mer automatiskt än svenskan. Jag tog sedan spårvagnen hem, förberedde lunchen och försökte komma överrens med Ticnet men utan framgång.
Jag gick sedan och hämtade N i skolan och vi gick hem. Pappan var i samma rum, tycker inte så mycket om när han jobbar hemifrån när jag jobbar. Jag och N åt sedan, morotspuré med skinka. Pappan gick sedan då de hade ett samtal med läraren. Inga problem med N under tiden och vi gick sedan till skolan. Jag åkte till franskakursen, kom i tid och hade en rätt tråkig lektion. Jag hämtade N i skolan igen och vi gick hem. Han började gråta minst fem gånger på en kvart men vi löste det ganska bra. Vi lekte och pappan kom hem runt 17.20. N och jag ritade en teckning eftersom det var mammans födelsedag. Han badade sedan och höll sedan på att spotta på golvet och mot mig. Jag försökte förklara hela tiden att det inte var okej men han fortsatte inte. Jag drog till med åtgärder och till slut slutade han. Mamman var hemma runt 18.45 och vi gick ned och sa "bonne anniveraire!!" Jag pratade en hel del med henne, frågade vad något som N sagt och hon undrade varför han sagt det och jag berättade att han spottat. Hon sa då att om han gör det igen så får jag ge honom en "fessée" - alltså smisk. Så himla sjukt. Jag var så nära på att börja skratta för det är så sjukt och osvenskt. Jag skulle ALDRIG kunna göra det. Aldrig.
Vi åt sedan middag, rösti och kycklingklubbor. Ost och apelsin till efterrätt. Vi pratade en himla massa om Paris eftersom båda föräldrarna bott där hela sina liv tills i år. Fick massor av tips! Jag skypade med mamma i 25 minuter och sedan pratade jag med värdmamman i 40 minuter om Paris och så. Har nu chattat med Sara, Johanna och Rike om Paris. På lördag morgon åker vi!!

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR