Igår, jeudi

Jag vaknade vid åtta av att N var på väg till skolan. Snoozade sedan till klockan halv tio. Fixade mig och gick sedan ned och upptäckte att pappan jobbade hemifrån, lagom pinsamt att mitt alarm hade ringt hela morgonen haha.
Jag tog spårvagnen till min farmor och brors hotell och sedan gick vi till marknaden Talensac och köpte croissanter och pain au chocolat på La petite boulangerie och drack varm choklad och kaffe på ett café.

Vi gick sedan till Place Viarme och köpte en orkidé till familjen och sedan lämnade vi den på hotellet och tog spårvagnen till Ile de Versailles. Promenerade runt där innan vi åt lunch på ett brasserie. Åkte sedan tillbaka till centrum och åkte upp i Tour de Bretagne och kollade på utflykten innan farmor åkte till hotellet och jag och bror promenerade runt i centrum. Jag åkte sedan hem och var hemma runt fyra tiden. 16.25 skulle jag hämta N men pappan var hemma och sa att han sov sin siesta på sitt rum så jag gick upp till mig. Mamman kom sedan hem och de gick till läkaren med N. Runt klockan 18 gick jag ned och pratade med pappan en del och sedan kom mamman och N hem. Jag behövde alltså inte jobba något alls idag!
Farmor och bror kom sedan vid 19.30 och vi åt middag tillsammans. Så trevliga är dem! Farmor pratar franska flytande så det gick enkelt att konversera med dem. Två timmar senare följde jag dem till spårvagnen och vi sa hej då och ses om två månader.
Jag pratade med föräldrarna lite innan jag skypade med Bea. Juste, jag börjar bli förkyld nu... Hela värdfamiljen börjar/är sjuka, lagom kul.
Nu ska jag sova!



 


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR