Igår, onsdag

dålig uppdatering igen, pardon
Au Pairer i Frankrikes värsta dag, helt klart. Jag vaknade vid 8 och slutade jobba 19.15. PUH.
Hade ställt alarm ifall N skulle vakna så skulle jag kunna gå in till honom direkt, hörde att bara pappan var hemma så jag gick ned och pratade lite med honom. N vaknade och jag gjorde i ordning hans nappflaska och pappan gick upp och sa god morgon och gick sedan ned med honom. Jag åt sedan frukost när pappan gått till jobbet och N kollade på Peppa Pig och lekte sedan innan han klädde på sig och vi borstade tänderna. Med tanke på att han inte ville till sporten förra veckan började jag i verkligen god tid och det gick bra! Först ville han inte men ändrade sig efter lite övertalning. Så när han ville gå var vi ju "tvungna" att lämna huset, ifall han skulle ändra sig.
Vi tog spårvagnen till Commerce och det regnade som vanligt. Sedan spårvagn till sporten och vi var där 11.20, 20 minuter innan det började så jag läste en bok för honom. Alla föräldrar lämnade sina barn där och gick sedan men N ville så himla gärna att jag skulle stanna så han frågade läraren och hon sa att det var okej.
12.40 lämnade vi och tog spårvagnen hem. Det var småproblem då eftersom han inte ville hålla hand när vi gick på gatan så vi stannade på samma ställe i 5 minuter. Vi var hemma 13.15 och jag värmde på lunchen och vi åt, han åt väldigt bra och klockan 14.00 var han i säng för att sova siesta. Jag diskade och gjorde i ordning innan jag såg Svenska Hollywoodfruar.
16.30 väckte jag N och vi stannade i huset under eftermiddagen och lekte. Han badade utan problem och pappan kom hem vid 19.00 och mamman tio minuter senare. Vi pratade en hel del innan middagen vid åtta, om allt möjligt, slutade med att vi inte pratade så mycket under middagen haha. Jag gick upp till mig runt 21.15, dödstrött. Så jag gick inte ut vilket jag annars gör på onsdagar, bara för att lämna huset. Men igår var jag för trött.  Skrev lite i min nya dagbok och somnade sedan.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR