Igår onsdag

Dagen har varit en aning jobbig och tuff, iallafall det inann lunchen. Men det är bara vissa stunder, jag mår bra! Och som tur är har jag massor av bra och fina personer som får mig att må superbra!
Jag vaknade runt halv sju, när N vaknade. Lyckades halvt somna om och vaknade igen vid åtta. Mamman knackade sedan på dörren eftersom hon visste att jag var vaken och sa att de snart skulle lämna huset och att N var vaken. Vi gick ned och N såg tv när de lämnade huset och jag åt min frukost.
Förmiddagen spenderades med att klä på sig, borstande av tänder utan problem, lek, sagor m.m innan vi skulle gå hemifrån runt elva. Allt hade gått perfekt men när vi skulle gå ut genom ytterdörren började han att skrika och gråta. För första gången på hur länge sedan som helst, senast var säkert när vi var vid kusten i augusti. Jag försökte allt för att han skulle gå med och att vi skulle åka på gymnastiken men inget, inget fungerade. Efter ett bra tag tog jag till mitt sista alternativ, jag ringde mamman. Det var så skönt, hon var så förstående och sa att jag hade gjort mitt bästa vilket var sant. Hon sa att vi skulle stanna hemma så det gjorde vi.
N tog av skorna och regnjackan och jag gick till köket. Där tillät jag mig själv att gråta en skvätt. För första gången på 53 dagar grät jag. Jag torkade tårarna sedan och gick till N. Mamman hade sagt att vi skulle äta så snart som möjligt och sedan skulle han sova.
Jag gjorde lunch och när vi sedan skulle äta blev det samma sak och han skrek och grät. Efter en kortare stund åt vi lunch och allt gick bra. Därefter siesta och jag diskade och ordnade innan jag skypade med Clara.
Jag väckte N efter tre timmar och han cyklade och jag sprang efter honom till parken. Vi vände sedan och cyklade/sprang hem och tog badet. Gick jättebra. Mamman och pappan kom sedan hem och vi åt middag. Pappan åkte sedan iväg på jobbresa igen och jag gick ut.
Mötte Rike vid Place de Cirque och vi promenerade runt i centrum, gick bland annat till Lieu Unique, mötte Alex (en kille från USA), sprang på Denise (Mexico) när vi väntade på Sara (Sverige). Jag, Rike och Sara promenerade sedan omkring och letade efter en bar. Hittade sedan en där de hade improvisationsteater på franska som vi såg på. Hängde där och drack öl i en timme innan vi gick vidare.
Passerade ett stort hus och upptäckte att det var en fest i en av lägenheterna. Det var samma lägenhet som vi var på hemmafest i två veckor tidigare! Vi kom in utan problem och hängde med härligt folk. Bland annat folk från Ryssland, Tyskland, Indonesien, Australien, USA m.m. Runt klockan tolv skulle de till en klubb men vi sa hej då och jag tog spårvagnen vid halv ett. Nu ska jag sova!


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR