Måndag, första oktober

Jag vaknade runt fem och sedan runt halv nio. Tänkte gå upp men sen hörde jag hela värdfamiljen åka så jag låg kvar i sängen och sov till klockan tio. Fick ganska bråttom då och fixade mig snabbt och struntade i frukosten. Tog spårvagnen en hållplats och sedan direktbuss dit Rike bor. Första gången jag var vid området där hon bor i och i hennes hus, riktigt fint! Vi tog sedan bussen till stan och stannade till på H&M där jag köpte ett nytt mobilskal och strumpor, lagom kul att spendera pengar på det... Hittade så mycket snyggt!
Vi gick sedan till Madame Blå, det skandinaviska caféet/restauranten där vi åt lunch. Blev lax med norsk sås, potatis och sallad. Typiskt svenskt och sååå gott! En kladdkaka med grädde till efterrätt. Riktigt gott för 13 euro med dryck. Vi gick sedan därifrån och tog spårvagnen till franskakursen. På vägen dit hoppade vi av hos mig, hämtade mina franskaböcker och för en gång skull var pappan hemma på dagen. Vi hade sedan två timmar franska, fick tillbaka ännu en läxa med betyget B1+++. Hatar plus.
Jag åkte hem sen, hämtade N och vi var hemma under eftermiddagen och konstruerade tåg och byggde massor. Mamman kom hem runt 19.30 och pappan har nu åkt iväg på jobbresa igen, kommer hem på torsdagkväll. Vi åt middag och vi pratade massor. Jag berättade om det som hände i mataffären i lördags och hon var så himla förstående och lätt att prata med om det! Kändes så himla bra än en gång.
Nu ska jag straxt sova, ska lämna N i skolan imorgon bitti eftersom pappan inte är hemma. Så alarm på 8.00 vilket är tidigt för mig eftersom jag annars kan gå upp när jag vill, brukar bli runt 9.


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR