Onsdag

Jag hade jättesvårt att somna igår kväll, låg och hostade hela tiden... Pappan lämnade huset 5.30 imorse för att åka till Paris över dagen på jobb. N vaknade vid 8.10, jag tio minuter innan när mamman lämnade huset. Han såg Peppa Pig medan jag åt frukost och sedan klädde han på sig, vi borstade tänderna och lekte i hans rum till klockan elva då vi klädde på oss ytterkläderna, promenerade två minuter och väntade på mamman.
Hon kom med bilen 3 minuter senare och plockade upp N och åkte till doktorn. Hon sa att jag kunde stanna hemma så jag gick hem och hämtade min plånbok och gick till apoteket som är vid spårvagnen, två minuters promenad från mitt hus. Jag sa till personalen att jag behövde något för min hosta (toux grasse) och hon hämtade en hostmedicin, hela samtalet gick väldigt bra på franska. Hemma i Sverige tar jag aldrig hostmedicin, gillar inte smaken och själva grejen. Men här känns det mer behövligt, vill inte hosta hela natten så jag väcker värdfamiljen och dessutom behöver jag den, jag vill inte hosta hela dagarna. Hon sa att den var väldigt bra så jag ska ta 15ml tre gånger per dag nu. Max 5 dagar sa hon. Jag köpte även Doliprane (alvedon) och det hela gick på 5,25 euro (cirka 50:-), skulle aldrig varit så billigt i Sverige. Förresten, smaken på hostmedicinen är karamell-vanilj, kan det bli mer franskt?
Jag gick hem sedan och förberedde lunchen som mamman bett mig att göra och när de kom hem vid 13.00 så åt vi lunchen tillsammans, N var trött under lunchen. Mamman gav mig lite information om helgen, de åker nämligen till Bretagne och kusten ikväll och stannar till söndag tror jag! Så jag är själv här hemma, de erbjöd mig att följa med men jag bestämde mig för att stanna här. Det är svårt det där, om jag hade åkt med, skulle jag jobbat eller inte? Dessutom tackar jag inte nej till fyra dagars ledighet :]
När mamman åkt så borstade N tänderna och sedan läste jag två sagor för honom och nu sover han sin siesta.

Moi & hostmedicinen..... Syns att jag inte sovit så mycket, vaknade flera gånger pga. hostan...

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR