Saturday

Imorse vaknade jag runt kvart i tio och gick upp klockan halv elva och åt frukost. Fixade mig sedan i ordning och pratade lite med värdfamiljen innan jag tog spårvagnen till centrala Nantes. Där mötte jag upp Rike och Johanna, båda från Tyskland, och drack smoothie och åt pain au chocolat. Vi pratade massor och kollade på våra hem i Nantes och i Sverige och Tyskland, riktigt roligt. Vi gick sedan till Fnac och kollade lite där, tror vi var där i en timme haha. Vi promenerade runt sedan och runt klockan halv tre hittade vi ett creperie i Bouffay kvarteren. De hade en meny för 9.5 euro, en galette, en crêpe och dryck, riktigt billigt.
Det blev en italiensk galette med mozarella, färska tomater och skinka, så god! Sedan en crêpe med hemmagjord chokladsås och mandel. Detta är hittills det bästa creperiet och så mysigt! Vi satt där i minst tre timmar och bara pratade och skrattade så vi grät. Mitt smink var helt borta efter allt skrattande, haha så roligt. Folk bredvid oss tittade hela tiden men strunt samma. Verkligen, verkligen trevligt!
Vi gick sedan runt halv sex tiden och vi passerade en kyrka. Jag gick in, satte mig där ett tag och tände ett ljus för bästa mormor. Exakt ett år sedan idag
Efter det gick vi till Galleries Lafayette och jag kom därifrån med denna Guess plånbok. NÖJD. Vi sa hej då till Rike och jag och Johanna promenerade till Passage de Pommeray där vi tittade på skor innan vi sa hej då. Jag tog spårvagnen hem och var hemma runt 19.45. Värdfamiljen var inte hemma då och de har ännu inte kommit hem. Deras bil är borta och jag har ingen aning om vart de är haha. Om en timme ska jag in till centrum igen, utgång ikväll!

Restauranten.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR