Thursday

Beklagar för den dåliga uppdateringen men jag har haft fullt upp igår och idag!
Jag vaknade efter fem timmars sömn idag klockan 7.10. En kvart senare gick jag upp och väckte N eftersom mamman skulle iväg väldigt tidigt idag. Han klädde sedan på sig, borstade tänderna och såg sedan lite barntv, allt gick utan problem. Vi gick sedan till skolan och jag åt sedan frukost hemma. Jag kände mig helt slut efter den knappa sömn jag fått så jag gick och la mig i sängen igen och såg på film.
Klockan tolv hämtade jag N, värmde på gårdagens middag till lunch och han åt bra. Överraskande nog kom mamman hem! Hon sa att hon kunde lämna honom i skolan så jag kunde gå till min franskakurs (och komma i tid för en gång skull)... Glad gick jag till spårvagnen där jag mötte Sara (Sverige). Vi pratade massor om gårdagen på svenska och det är galet hur svårt det är ibland att hitta de rätta orden! Vi mötte sedan Julia (Usa) och Rike (Tyskland) vid hållplatsen och gick tillsammans till skolan. Lektionen var bra, väldigt lärorik och mycket pratande. Fick tillbaka en diktamen där jag fick nivån B2 på! Gissa om jag blev glad. Jag går i gruppen Intermedière B1 och allt annat har jag fått tillbaka har jag fått "betyget" B1++ eller B1+++. Finally.
Vi tog spårvagnen hemåt och jag hämtade N. Vi läste sagor nästan hela eftermiddagen och han badade utan problem. Mamman kom hem rätt tidigt, halv sju och gjorde middag. Jag satt nere och gjorde min franskaläxa och vi pratade en hel del innan, under och efter middagen. Jag har nu också bokat mina tågbiljetter till Paris, när jag åker hem i jul. De släpptes inatt och sedan i förmiddags har priset höjts med 10 euro redan! Så för 54 euro fick jag en tur och retur biljett Nantes -> Paris 21 december till den 30 december, till Paris blir det första klass också, woop woop.
Nu ska jag kolla på dagens avsnitt av Revenge, sedan sova tidigt för en gång skull. Imorgon är det fredag!! TGIF

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR