Tisdag

Jag vaknade klockan åtta och fixade mig iordning snabbt innan jag gick ned. Mamman åkte sedan till jobbet och jag var själv med N. Runt 8.30 gick vi till skolan, efter en hel del övertalning från min sida då han inte ville gå dit. På vägen dit gick allt bra, han pratade massor om skolan och så. Jag gick sedan hem och åt frukost och kollade utbildningar på datorn. Runt klockan tio tog jag spårvagnen till norra delarna av Nantes, där min franskakurs är, för att kolla in hypermarchéen Intermarché. Det var 5 minuters promenad från spårvagnen och man kan säga att det låg i förorten, utkanten av Nantes.
Jag blev väldigt överraskad hur affären såg ut. När jag var i Bordeaux i våras handlade vi mycket där och det var jättefräscht. Detta var motsatsen. Gammalt på utsidan och halva affären var avspärrad inuti på grund av ombyggnad. Gissar att de försöker fräscha upp affären. Men utbudet och priserna är mycket bra! Uppdraget var att handla saker till att baka kanelbullar på fredag. Kanelbullens dag i Sverige är på torsdag men jag har mer tid på fredagar så det bli bullbak då! Familjen vet inget, det får bli en överraskning! Bara att hitta alla ingredienser tog en evighet. Mjölk lånar jag från familjen, likaså ägg och smör köper jag på fredag. Mission impossible var att hitta en brödkavel så jag ska leta i Nantes nu i eftermiddag. Kalaset gick på 4,85 euro totalt!
Jag tog spårvagnen hem, gick och hämtade N och lagade lunch. Ris, kokt torsk och ärtor fick det bli. Dock inte så uppskattat av N. För 20 minuter sedan lämnade jag honom i skolan igen och nu är jag hemma. Ska strax ut på stan! Det var mulet och 18 grader i förmiddags, nu sol och runt 24 grader!

Detta blev det! Får se hur man räknar om torrjäst mot färsk jäst, någon som vet? Annars kollar jag med min vän Google.Området.
Haha förstår ni vad jag menar med sliten mataffär??
Allt socker som fanns, helt GALET.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR