30 grader och sol

Idag var första dagen i skolan någonsin för N, vilket innebar sovmorgon för mig. Det är nämligen så att någon av föräldrarna lämnar honom på morgonen. Jag vaknade sent, runt elva och åt lite frukost innan jag klädde på mig och gick till N's skola. Där stod jag utanför skolans staket och väntade på att någon av skolans personal skulle öppna portarna. Jag stod där med barnens mammor och väntade och de hade verkligen tagit de snyggaste kläderna eller så går de klädda så varje dag. Designerväskor, snygga klänningar, fancy solglasögon och high heels. Jag gick dit i uggs, jeans och en tröja, kände mig lite bortkommen där.
En från skolans personal öppnade och mammorna (+ jag) välde in. Jag gick till N's klassrum där hans lärare stod vid dörren. Jag sa "bonjour madame" vilket jag har lärt mig att man ska göra, alltid tilltala någon vid madame eller monsieur. Hon niade sedan mig, "det är ni som ska hämta N?" Jag nickade och hon ropade på honom. Så enkelt var det fast han ville hellre att mamman skulle hämta honom så jag sa att vi ringer mamma när vi kommer hem så kort sagt, hämtningen gick bra.
Jag värmde på lunch och han åt, jag drack en drickyoughurt till lunchen bara eftersom jag hade ätit frukost nyligen. Efter en timme gick vi tillbaka till skolan och jag lämnade honom i klassrummet och gick hem och duschade och bytte om. Tog sedan spårvagnen till stan och bytte min tröja jag köpt på H&M till en mindre storlek. Upptäckte att den fanns i svart också så ska nog in och köpa den i helgen. Jag gick in i några affärer men eftersom jag tog mina nya skor (med 10cm klack) så orkade jag inte gå så mycket mer utan åkte hem. Det var väldigt varmt idag, 30 grader och sol. När jag kom hem så vände jag nästan direkt och hämtade N. Han var på ett riktigt bra humör så allt gick kalasenkelt! Hemma lekte han med bilar innan vi gick till parken ett tag och spelade boll.
Föräldrarna kom sedan hem och vi åt middag. Jag såg en del på fransk tv men det var rätt tråkigt eftersom jag fattar typ 50%, de pratar hur fort som helst!

Nu ska jag se SATC!

Titta vad jag hittade! Sveriges Konsulat!!!!! Kände mig nästan som hemma! Det enda de gör är att fixa med borttappade ID-kort och pass tror jag men ändå!
En bakgata till H&M.
Där jag tog spårvagnen hemåt, Place Bretagne. Gillar Nantes.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR