Fredag

Sådär. Äntligen färdigjobbat för den här veckan. Inte för att jag inte ogillar mitt "jobb" (betraktar knappt detta som jobb) utan för att jag ska finally få lite fritid. Hela tiden är det antingen hämta, lämna eller vara med N eller spendera 6 timmar på franskakursen. Jag lär mig saker där så det är bra och N är väldigt trevlig och rolig att vara med. Grejen är att jag gärna vill ha lite "egen-tid" nu. Göra något jag känner för. Jag längtar efter vara lite spontan. Så helg passar perfekt nu! Jag funderar också på att minska på timmarna i franskaskolan, till fyra timmar i veckan istället för sex timmar per vecka. Tror det är bra med sex timmar den här första månaden och sedan fyra timmar framöver. Därmed får jag också lite mer egen tid.
Iallafall. Imorse följde jag med N till skolan, lämnade honom och gick hem och åt frukost. Åkte sedan in till stan med spårvagnen och köpte boken "Hunger Games" på engelska och även en liten bok med spanska; fraser, grammatik, ord medmera för att hålla igång spanskan som jag har lärt mig i gymnasiet. Jag åkte hem sedan och hämtade N och vi åt lunch. Jag lämnade honom sedan och skyndade mig till franskakursen och kom precis i tid. Vi var från olika länder idag också, det är olika grupper varje gång men vissa kände jag igen. Som Sverige (jag), Brasilien, Mexico X 2, Georgien och England. Efter lektionen pratade jag med några au pairer och vi ska mötas upp imorgon och hänga lite. Tror vi blir ganska många, kul! I helgen är det också "Les journées patrimoines" - allt är öppet och gratis. Som till exempel alla muséeum och även presidentpalatset. Så nu ska jag passa på att göra sånt jag inte skulle göra, eftersom det kostar!
Jag åkte hem och hämtade N, ni ser här, det är så här veckorna ser ut men jag klagar inte egentligen, jag är nöjd och jag trivs! Vi var hemma i en halv timme innan mamman kom och hämtade oss och vi åkte till läkaren. N är hostig så de ville kolla upp det. Även bra för mig att veta var läkaren befinner sig! Läkaren niade också mig, kanske har jag blivit "så gammal" att man niar mig... Blir även kallad madame vissa fall, jag föredrar mademoiselle.,.
Vi åkte hem och mamman åkte efter ett tag med tåget till Paris. Kändes ganska konstigt, jag var ensam med N och båda föräldrarna var i andra städer än Nantes! Vi åt middag och tittade sedan på Cars 2. Nu sover han sedan en halv timme och pappan kommer hem om en och en halv timme. 
I helgen är mamman iväg i Paris så det är bara N, jag och värdpappan hemma. Jag ska hjälpa till lite smått, som bada N och fixa hans tvätt men det tar inte lång tid så jag får ändå min efterlängtade fritid :]

Nu blev det ett super långt inlägg utan bilder idag igen. MEN IMORGON, då blir det bilder!!!

Kommentarer
Postat av: Gabriella Svensson

Tycker också jag är lite ung för att bli kallad Madame överallt, jag är ju inte ens 20 år!

2012-09-15 @ 10:52:17
URL: http://fairyfloss.blogg.se/
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR