Lördag

Var ledig idag, precis som jag är alla helger. Vaknade till kyrkklockorna runt halv nio och tänkte "ja jag kan väl sova en halv timme till." Jag vaknade klockan kvart i elva och gick ned och åt frukost. Familjen åkte sedan iväg till biblioteket och jag var själv hemma. Passade på att skypa med familjen i Sverige och med farmor. Blev en och en halv timme och efter det fixade jag mig i ordning och tog spårvagnen till en marknad. Kollade lite där och det fanns så mycket! Hälften var gårdsförsäljare som sålde vin. Det var så sjukt varmt så jag åkte hem igen och bytte kläder, eller ja kortare shorts och linne. Det visade sig vara 36 GRADER! Sjukt varmt...
Jag mötte sedan upp Rike på stan runt klockan två och vi gick till slottet men på vägen dit hittade vi ett marknadsstånd som sålde böcker. Jag köpte den tredje Harry Potter boken på franska och Rike köpte tre andra. Vi gick till slottet och kollade på marknaderna där, det är grönsaksfestivalen i stan nu med mycket närproducerat som säljs. Vi tog sedan spårvagnen till Atlantis, 20 minuter med spårvagn, ett gigantiskt shoppingområde. Där började vi på IKEA och jag åt köttbullar till lunch. Köttbullarna var riktigt goda, brunsåsen (gräddsåsen) var ljus och smaklös, ingen lingonsylt och POMMES FRITES. Snälla. Fransoserna har verkligen gjort sin egna grej av köttbullar. Men jag var riktigt nöjd ändå.
Gick från Ikea med lite grejer som man alltid hittar... Lägger upp bilder från Ikea i ett annat inlägg! Köpte tunnbröd i matshoppen, fanns inte så mycket roligt. Men imorgon har jag gott bröd att äta! Ville köpa svensk ost men det var för varmt ute...
Vi gick vidare i shoppingcentret Atlantis, alltså så sjukt stort. 150 butiker varav Ikea och en mataffär som är i samma storlek som Ikea, E.Leclerc. Vi gick in där för att kolla och spenderade sedan en timme där haha. Det kommer ett annat inlägg om det senare!
Klockan var sedan åtta och vi tänkte åka mot centrum igen. Vi tog en annan utgång på vägen ut vilket var ett dåligt drag. Vi gick runt hela shoppingcentret och det var verkligen inte gjort för att promenera = fanns ingen trotoar. Men en bil stannade, frågade var E.Leclerc låg så vi måste sett ut som vi bodde där! *stolt*. På vägen mot spårvagnen råkade vi dock ut för en blottare, eller ja han stod på sidan av ena vägen och vi gick på den andra så vi fortsatte bara gå, i ännu raskare takt. Vi tog spårvagnen till centrum av Nantes och gick av vid slottet och åt frukten som vi hade köpt. Kollade sedan på ett tivoli och vid halv tio tog vi buss och spårvagn hem. Jag stannade och pratade med värdfamiljen i en timme innan jag gick upp till mig, riktigt trött.
Ska alldeles straxt sova, får se vad det blir att göra imorgon!


På väg till marknaden i förmiddags/lunch.Marknad!Början av centrumet i Nantes.Sååå god juice, helt färskpressad. 4 euro (typ 35kronor). Röda bär, mango, apelsin, äpple.
Ja här var böckerna!Marknaderna vid slottet.IKEA!
Ja här gick man in, Atlantis Shoppingcentrum.Köttbullarna.............................
Här har ni ingången till E.Leclerc, så galet stort.Fräsch frukt för 1,50 euro, typ 12kronor!
På vägen hem, tivolit.


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR