Hemmafru-tips

Haha med risk att låta som värsta hemmafrun men den här produkten är verkligen superbra! Innan jag åkte till Frankrike hade jag max tvättat fem-tio gånger kanske. På två dagar här har jag tvättat fyra maskiner. Framgång!

Förra veckan hjälpte jag familjen med N's tvätt och när mamman kom hem frågade hon lite undrande:
"Jag ser att du bara tvättat av en viss färg (kommer inte ihåg vilken det var), var det någon speciell anledning?"
Jag: "Men det kan ju färga av sig...?"
Mamman skrattade till lite och sa: "Du använder bara en sån här liten lapp *visar* och lägger in den i maskinen så kan du tvätta alla färger på en gång! Har ni inte såna i Sverige?"
Jag står och gapar typ. Man tar en liten tyglapp, lägger in den i maskinen tillsammans med tvätten som går i regnbågens alla färger och så är det klart. Lappen fångar upp färgerna så kläderna färgar därmed inte av sig. Alltså hur smart?!?
Så nu har jag köpt ett paket med lappar. Det roliga med tvättmaskinen är att den spelar musik när den är klar, kan visa senare! Så dessa lappar är verkligen hur bra som helst. Innehåller säkert 1000 farliga kemikalier men jag förstår inte vad det står ändå så :]


Kommentarer
Postat av: bea

SKICKA TILL MIG!!!

2012-09-12 @ 20:00:56
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR