Igår fredag

Jag ligger en dag i inlägg efter så här kommer igår:

Dagen började med att jag försov mig. Nej egentligen inte, visste nämligen att jag skulle ta spårvagnen vid 9.25 och jag behövde en kvart på mig så 9.10 gick jag upp ur sängen efter att alarmet ringt sedan 8.00. Ingen var hemma när jag åkte, värdföräldrarna på jobbet och N i skolan. Jag tog spårvagnen till franskaskolan och promenerade sedan 5minuter och sedan var jag där!
Visade sig vara ett franskaprov tillsammans med de som aldrig läst franska. Jag sa att jag hade läst franska i sex år och läraren: "det här kan nog bli lite för enkelt då." LITE??? Det var sånt man lärde sig på första lektionen. Vad heter du, hur gammal är du, var bor du, har du syskon och så vidare. Tur nog att jag ska gå den näst svåraste nivån och ta ett D.E.L.F diplom förhoppningsvis. Nästa lektion är på måndag eftermiddag. 
Åkte därifrån lite innan slutet, hämtade N i skolan och fixade lunchen. Lämnade honom sedan i skolan igen och stack ut på en en timme lång powerwalk/joggningtur på 5km. Skönt trots att det var 30 grader varmt idag igen. Sprang förbi kyrkogården och de är verkligen sjukt annorlunda mot i Sverige. Visar bilder nedan. 
Duschade och hämtade sedan N och lekte med bilar hemma och sjöng. Två timmar senare kom föräldrarna hem och vi åt middag. Bestämde precis som dagen innan att jag skulle spontant träffa Rike för att göra något på stan. Vi bestämde oss för bio och såg filmen Starbuck som var sevärd och rolig, se den om den kommer till Sverige! Början var särskilt kul eftersom vi skrattade eftersom alla skratta och vi förstod inte det roliga skämtet. Haha så kul. 
Bion var slut kvart i tolv så vi gick en promenad runt centrum och vi tog buss och spårvagn hem vid halv ett.
 

Om ni är i Nantes och ser två tjejer som fotar allt, då är det turisterna jag och Rike. Men himlen var ju fin!
Ja här är spårvagnshållplatsen där vi möts upp varje gång, FYI.Det fanns svenskt lösgodis!!! Varje gång jag ser något svenskt blir jag happy. Men SNÄLLa, 3 euro (typ 27kr) per 100g.
TRAILER FÖR BREAKING DAWN DEL 2!!! *håller tummarna för att den inte dubbas*
Man får erbjudande på baksidan av sin biobiljett. Mitt erbjudande var "125cl popcorn för 1 euro". Mer än en liter popcorn för 9 svenska kronor, kunde inte motstå. Och ja, jag valde de sockrade, de är ju för goda tyvärr.....
Älskar Frankrikes biosalonger, stört sköna fåtöljer, armstöd, sjukt mycket benutrymme (tror vi hade en meter framför våra fötter).

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Och jag som tyckte 1.39 € för lösgodis var dyrt. O.o Det är vad det kostar här i Tyskland.

Svar: None
/Mikaela Åhlén

2012-09-09 @ 01:26:03
URL: http://backaintepaback.bloggsida.se
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR