mais oui

Vill ni veta en sak? Jag har inte haft hemlängtan på fem veckor. Fem veckor. Sjukt. Som när jag skrev detta inlägg. Herregud vad mycket jag längtade hem då. Men nu, jag saknar mina vänner och min familj, det gör jag. Men det är inte jobbig saknad, det är bra saknad. Det har blivit mitt motto här i Frankrike.
Jag trivs så bra, så himla bra här. Jag har börjat komma till ro här, jag hittar här och franskan går bättre för varje dag. Hemlängtan? Nä. Jag har två hem, mitt hem på Gotland och mitt hem här i Nantes. När jag väl får jobbig längtan, hemlängtan, vet jag inte hur jag ska kontrollera det. Jag är inte van, men den dagen den sorgen. Jag lever för stunden nu, livet är fint. Jag trivs så bra här.

Kommentarer
Postat av: beatrice

Gud vad skönt att höra! Man är ju lite skakis för när tiden är inne och man ska åka iväg själv ;)

Svar: Åh du ska också åka som au pair? När och var? :) Privat/organisation? Första veckan är svår men för mig vände det verkligen efter det!!:)
/Mikaela Åhlén

2012-09-22 @ 16:09:30
URL: http://beaboy.blogg.se
Postat av: Beatrice

Japp! :D Jag åker i augusti nästa år till München, har redan hittat min familj och allt! :) Jag åker privat, hittade dem på aupair-world! Kan inte du berätta lite om hur du valde familj? Det är säkert många som undrar, jag hade vääärldens dilemma innan jag valde... blev lite ego och tänkte istället på VART alla bodde och om jag skulle trivas med dem. Var helt inställd på att åka till en familj med världens härligaste föräldrar som jag kom jättebra överens med, men tog den andra för de bodde nära München = lättare att hitta nya vänner... vet inte om jag kommer att ångra det eller inte :/
Jaa, första veckan kommer nog vara jobbig! Hemlängtan och allt. Tänker bara att jag skulle ha flyttat i vilket som!

Svar: Oj det var verkligen planerat :D tror privat kan vara bland det bästa, jag är så nöjd! Absolut, ska skriva ett inlägg om hur jag valde familj, tack för tips och frågor du ger :D tror det kan bli bra, gå på magkänslan, den brukar ofta stämma:)
/Mikaela Åhlén

2012-09-24 @ 23:30:30
URL: http://beaboy.blogg.se
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR