Nantes

Nu kommer ett väldigt flummigt och osammanhängande inlägg, behöver skriva av mig.

Nantes är verkligen en sådan fin stad. Den är precis lagom stor, cirka 750 000 bor totalt här. Varav 50 000 studenter så det är en stor studentstad. Det är roligt eftersom Nantes har utsetts till den livligaste staden i Europa, den mest önskvärda staden att bo i om man är ung i Frankrike och den grönaste staden i Europa 2013.
Jag trivs jättebra. Kan bero på att värdfamiljen är riktigt bra och att jag bor nästan i centrum. Det tar 5 minuter med spårvagnen till stan så det är så smidigt! Det är den sjätte största staden i Frankrike och det finns mycket att se och göra.
Jag har nästan nio månader kvar här så jag har massor av tid att hinna upptäcka och se hela Nantes. Men ändå vill jag njuta av tiden. Som att sitta på ett café på ett torg, bara sitta där och njuta av att vara här.
Jag har turen att få vara i ett idag 26-gradigt Nantes, Frankrike medan hösten redan har kommit till Sverige. Här är det fortfarande svensk sommar och jag gillar det. Jag är så glad att jag kommer lära mig (förhoppningsvis) franska flytande. Jag kommer alltid minnas året i Nantes Frankrike. Det är ganska roligt, jag hade aldrig besökt Nantes annars, man åker alltid till Paris eller Rivieran om man ska till Frankrike men det här är minst lika fint! Nantes är som ett mindre Paris. Hela Bretagne och Loire-Atlantique är superfint.

Jag är så glad att jag trivs här, det har varit jobbigt annars. Jag trivs! Det känns så bra att säga det. Men jag ska inte ljuga, första dagarna och första veckan var så tuff. Grät minst en gång per dag eftersom jag saknade allt hemma men sedan dess har jag inte gråtit. Varför ska jag göra det när jag är här? Förhoppningsvis finns mina vänner kvar, det gäller att ta vara på Skype iallafall. De äkta vännerna finns kvar. Och såklart familjen, de finns ju alltid kvar vilket är så skönt. Jag har verkligen upptäckt hur mycket jag tycker om min familj när jag är här och inte har dem i samma hus. Jag saknar mina vänner och familj varje dag, tänker på dem, men det är inte jobbig saknad. Det är bra saknad. Det är riktigt bra saknad eftersom jag trivs. Mina vänner och familj, vi ses snart igen. Det är snart december.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Åh, det där behövde jag läsa för min egen skull också. För att göra skillnad på "bra och dålig" saknad. Tack. Och så är det så klart kul att höra att du trivs också! :D

Svar: Ja precis, det är stor skillnad på bra och dålig saknad! Haha ja precis. Hur känner du, trivs du? Jag har faktiskt träffat en tysk au pair här som kommer från Frankfurt ;)
/Mikaela Åhlén

2012-09-11 @ 20:23:50
URL: http://backaintepaback.bloggsida.se
Postat av: Rebecca

Jag trivs väldans bra här i Frankfurt! Gillar det mesta som har med Tyskland att göra, haha. Plus att det är en så stor och fin stad. Fast grejen är att min pojkvän är kvar i Sverige så jag saknar ju honom en del. Men om han hade varit här hade det inte kunnat bli bättre! Är det Rike som kommer från Frankfurt? haha, det varju lite kul! ^^

Svar: Åh men det är ju skönt att höra, så länge man trivs så är det mesta bra!:) Oj ja det kan jag förstå att du gör! Nej hon är från Berlin, Johanna är från Frankfurt :)))
/Mikaela Åhlén

2012-09-11 @ 22:10:14
URL: http://backaintepaback.bloggsida.se
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR