Night out in Nantes

Igår kväll tog jag spårvagnen till centrum vid 22.20. Spårvagnen var full som vanligt. Jag mötte upp Rike vid Commerce och vi promenerade runt i centrum innan vi satte oss vid slottet och drack lite vin. Vi satt och pratade och skrattade länge innan vi promenerade bort till Lieu Unique, en bar/café/restaurant som under natten blir som en klubb. Det var live musik och DJ där så vi lyssnade på lite musik innan vi hittade en fotoautomat där vi fick ta bilder gratis! Schysst!
Vi träffade sedan Denise, en annan au pair från Mexico och hennes kompisar som var från Usa, Colombia, Guatemala, Argentina, Bolivia, Irak m.m Vi var väldigt många, femton personer kanske? Det var rätt tråkigt musik där så vi gick med dem tillbaka till de centrala delarna. Letade efter någon bra bar men det slutade med att vi satte oss i parken vid slottet igen.
En tjej från Usa kom fram och frågade om jag var från Tyskland. Nej sa jag och hon fortsatte gissa. Schweiz? Holland? Finland? Jag sa sedan Sverige och hon svarade mig PÅ SVENSKA: jag är också svensk! Haha så roligt. Fatta hur överraskad jag blev när hon svarade på svenska. Det visade sig att hon kom från Pennsylvania i Usa och att hennes pappa var från Göteborg och det var därför hon kunde svenska. Jag förstod vad hon sa och det var en blandning mellan svenska engelska och franska ibland men det gick bra! Haha så roligt. Hon bjöd in mig till picknick nästa lördag med hennes amerikanska kompisar tror jag. Runt kvart över två gick jag och Rike mot spårvagnen och bussen och tog den hemåt vid halv tre. Det var kallt på kvällen, endast 12 grader så jag frös en del. Somnade runt kvart över tre-halv fyra efter en superrolig kväll!!

Slottet är så fint belyst på natten!
Haha foto automat, svensk stavning :]
Alltså så himla roligt!
Live-musiken på LU (Lieu Unique)

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR