Onsdag

Ingen skola på onsdagar så jag har jobbat hela dagen! Jag vaknade vid halv åtta imorse, cirka en timme innan föräldrarna åker till jobbet. Låg och drog mig i en timme i sängen innan jag gick up, ungefär samtidigt som N vaknade. När föräldrarna hade åkt så gick vi ned, han såg lite på TV-programmet "Peppa Pig". Det enda jag har i mitt huvud på morgonen är: "Hi, I'm Peppa Pig. This is my little brother George. This is Mummy Pig and this is Daddy Pig." 
Jag åt min frukost och vi borstade sedan tänderna och klädde på oss. Efter lite lek så gick vi, nästan problemfritt, till spårvagnen och åkte till stan. Vi gick till mediateket (som ett bibliotek) och deltog i en bok och sångstund. När vi skulle gå därifrån träffade vi på N's före detta barnvakt, jag är hans första au pair men han har haft barnvakt tidigare. Hon var så glad att träffa honom! Vi åkte sedan hem och han lekte medan jag fixade lunchen, ravioli med tomatsås. Därefter blev det en siesta för honom i två och en halv timme medan jag också vilade.
Runt klockan fem tog vi spårvagnen till stan igen och köpte en baguett. 80 cent, så himla billigt. Det roliga var att baguetten var nästan lika lång som N. Vi gick till slottet och matade änderna med baguetten, han tycker det är så roligt. När vi sedan skulle hem en timme senare ville N hemskt gärna stanna i stan men efter ett tag tog vi till slut spårvagnen hem och han tog sitt bad. 
Föräldrarna kom hem runt sju och vi pratade en del om dagen. Jag fixade mig sedan i ordning och mötte upp Rike på stan. Vi tog spårvagnen till île de Nantes och gick till en klubb/lokal vid namn Stereolux. Det är en musikfestival, electromusik tror jag, Scorpitone, här i Nantes nu som pågår från igår till söndag. Vi hade planerat att se Woodkid, Robin Fox och Citizens ikväll men när vi kom dit visade det sig att det var utsålt. Vi väntade en timme på att de skulle börja spela men nej. Så vi gick tillbaka till centrum. Så himla kallt! Imorse var det endast 7 grader medan vid lunch var det 25 grader. Jag frös i min jeansjacka. Vi gick till Place de Commerce och hittade ett café och drack te. Jag tog bussen hem eftersom det var problem med spårvagnen. Andra gången jag tar bussen här, jag tar alltid spårvagnen eftersom det är så enkelt för mig. 
Jag kom hem för drygt 40 minuter sedan och jag ska straxt sova.

Mediateket är den stora vita byggnaden till vänster.

De hungriga änderna, inte kul när de kommer nära, är rädd att de ska bita...

Här skulle konserten vara, till höger! Alltså inomhus.

Love Kusmi-te.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Gud vilken fräck byggnad konserten skulle vara i! O.o

Svar: oh yes i know! tur att jag har 9 månader kvar här att se konserter där! ;D
/Mikaela Åhlén

2012-09-20 @ 14:43:34
URL: http://backaintepaback.bloggsida.se
Postat av: beatrice larsson

Halloj :D

Är det inte tråkigt när det blir lite "enformigt"? Typ kliva upp, hämta från skolan, åka till stan/gå till parken, bada, middag...

Svar: Tack så väldigt mkt för din kommentar! Svarar i ett inlägg om det är ok?:)
/Mikaela Åhlén

2012-09-21 @ 19:25:27
URL: http://beaboy.blogg.se
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR