Swedish girl

När jag gick till Carrefour (mataffär, som Ica) idag och stod och kollade bland de gröna téerna så kom en säkerhetsvakt fram till mig. Konversationen var ungefär så här, översätter även :]
Han: "Bonjour mademoiselle." = hej
Jag, aning tvekande: "Bonjour...?" = hej
Han: "Ca va?" = hur står det till/hur är det/hur mår du
Jag: "Bien merci." = bra tack
Han: "Vous êtes anglaise ou americane?" = är ni från england eller usa
Jag: "Je suis suèdois..." = jag är svensk
Han: "Ah... D'accord! Bonne journée." = aha okej, ha en bra dag

Alltså VA?! Sticker jag ut så mycket att folk kommer fram och frågar var jag kommer ifrån? Visst, jag har väldigt långt blont hår, är lång och har blåa ögon men betyder det att jag inte är från Frankrike. Hahaha herregud vad jag skrattade där på Carrefour efter samtalet. Så överraskande!

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR