Torsdag

Eftersom min värdpappa är i södra Frankrike på jobb lämnade jag N i skolan imorse. Gick hem och försökte plugga lite engelska, jag läser nämligen en distanskurs i buisness writing, såg sedan lite av filmen Hunger Games. Jag hämtade sedan N i skolan och vi åt lunch hemma. Jag lämnade honom i skolan och gick sedan raka vägen till spårvagnen och åkte till franskakursen. Jag var kanske tre minuter sen men det kändes hemskt, hatar att vara sen. Vi höll på mycket med adjektiv och vi var nio stycken idag. Sverige (jag), Tyskland (Rike), Argentina, Colombia, Brasilien, Spanien, England, USA och Holland. Rätt roligt eftersom man hör allas accent på franskan.
De flesta är au pairer och vi planerade att mötas upp i helgen eventuellt! Jag åkte hem och lämnade mina tunga franskaböcker och hämtade N i skolan. Vi stannade hemma och var i trädgården eftersom N börjar bli sjuk och han tog sedan sitt bad. Jag lagade middag sedan eftersom mamman var iväg och handlade mat eftersom hon åker iväg i helgen. Det blev helt okej, kycklingen som jag lagade!
Vi satt och pratade en hel del efter maten, gillar det mycket, vi sitter ofta kvar och pratar länge på franska och det känns så bra! Nu har jag sett klart Hunger Games, hade inte sett den innan och JÄKLAR vad bra den är!!!! Nu ska jag köpa böckerna på engelska och läsa, asap!

Det blev ett tråkigt inlägg utan bilder men har tyvärr inga bilder från idag... Bisous.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR