Fredag den 19 april 2013 - Paris

Jag vaknade vid 7.45, duschade, fixade mig i ordning och packade det sista innan jag gick ned för att äta frukost. Sa hej då till pappan som åkte till jobbet och åt sedan frukost med mamman och N. Jag gick sedan vid 8.40 till bussen 5 minuter bort, åkte till katedralen där jag bytte till busway. Vid Beaulieu gick jag av och väntade på bilen som skulle komma (jag åkte nämligen med Covoiturage - delade en bil med några.) När vi hälsade var det med kindpuss och deras första kommentar var när jag presenterade mig "jaha mikaela har en accent!" Vi stannade till 25 minuter, annars körde vi direkt mot Paris. Framme var vi klockan 14.00, vid Porte de Cligancourt. Jag gick runt där ett bra tag, letade efter en uttagsautomat men hittade ingen förrän ett bra tag. Därefter tog jag buss PC3 till Porte de Champerret där jag mötte min kompis Malin. Så roligt att träffa henne. Vi gick till lägenheten, lämnade sakerna och gick ut.
Vi började vid Champs-Elysees, gick gatan ned och sedan tog vi tunnelbana till St Paul där vi gick i Marais-kvarteren, jag gillar det området jättemycket! Därefter gick vi till Rue des Rosiers, köpte falafel och chawarma och åt det i regnet under en dörr. Vi gick sedan vidare, till Hotel de Ville och till Pont de l'Archevêché vid Notre Dame. Där är hela bron täckt av kärlekshänglås. Sedan gick vi till Notre Dame där vi såg en mässa, det var en präst som blev något "högre". Vi gick sedan för att åka tillbaka till lägenheten, klockan var runt 21. Vid Carrefour stannade vi till och köpte lite inför kvällen. Därefter gick vi till lägenheten, skypade 30 minuter med Clara. Vi funderade sedan på att gå ut, planen var till VIP Room men vi var båda för trötta. Han som Malin delar lägenheten kom tillbaka så vi pratade en del och såg musikvideor innan vi somnade vid 01.30-tiden.

Hôtel de Ville
Notre Dame
La Seine
Bron med kärlekshänglås.
Notre Dame
Inne i Notre DamePå "kröningen" av en ny biskop ungefär.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR