Igår, onsdagen den 3 mars 2013

Jag vaknade vid 7.50, som alltid en onsdag, och hörde att N inte var vaken. Jag halvsov men hörde 50 minuter senare att N vaknade, precis när pappan skulle gå så han gick upp till N för att sedan knacka på min dörr. Jag öppnade precis då och han blev rätt förvånad att jag var vaken haha. Han åkte sedan och N och jag åt frukost. Förmiddagen spenderades hemma, N hade ingen sport så vi var hemma och lekte. Till lunch blev det "potatisbollar"-hittar inte svenska ordet samt steak haché. Han sov vid 14.00 i en och en halv timme. Rike ringde och kollade om hon kunde komma förbi men jag sa att N skulle nog inte sova så mycket så vi sa att vi skulle ses under kvällen istället.
N vaknade som sagt vid 15.30, han åt mellanmål och sedan tog vi cykeln och han cyklade till parken och där spelade vi fotboll. Det var massa barn där men det gick bra och vi hade roligt. Vi kom hem och han duschade utan problem. När han skulle klä på sig till pyjamas sedan så ville han absolut inte så han började slå mig men jag sa att det är inte okej att han gör det. Han slutade efter en stund och pappan kom sedan hem vid 18.50. N sa snorkigt åt mig "Mikaela, lägg ner nu, det räcker!" Pappan reagerade direkt och sa åt N att han skulle prata snällt, inte så. N sa då att jag hade sagt åt honom på skarpen när han slogs och pappan frågade mig om det var hunden han slog men jag sa sanningen. Pappan sa då till N att jag hade all rätt att säga så vilket var bra att han fick höra. Mamman kom sedan hem och vi åt fisksoppa med krutonger och riven ost. Gott! 

Jag gick upp till mig vid 20.30, fixade mig i ordning och en halv timme senare gick jag ned. Jag pratade då snabbt med pappan om att det var ny månad och att jag skulle få min lön och det var som alltid lugnt. Jag sa att jag skulle till universitetet och betala för DELF provet och han frågade om priset (120 euro) och sa då att han skulle diskutera med mamman om de skulle betala en del. Jag sa att det var FÖR snällt och att det var JAG som ville göra det men han sa att han skulle prata med henne. Därefter gick jag till spårvagnen, mötte Rike vid Place de Cirque och vi gick till Commerce, tog C3 bussen till Hotel Dieu och gick till Delirium baren. Vi tog ett glas där och sedan kom Sara.
Vi pratade en massa och för att nämna en av sakerna under kvällen så kom en äldre man, pratade massa franska och vi låtsades inte förstå. Det var så roligt för vi förstod ändå vad han sa fastän vi låtsades att inte göra det haha. Han var väldigt på och vi ville bara att han skulle gå. Till slut gick han iväg och vi skulle gå. En tjej som satt vid bordet bredvid sa att vi skulle vänta ett tag då han hade pratat om oss med dem. Vi väntade 5 minuter och gick sedan men såg att han satt vid utgången så vi rundade så han inte skulle se oss. När vi var ute vid gatan så vände jag mig om och såg att han reste sig och tittade ut så jag säger det till Rike och Sara att han är på väg att följa efter oss. Rike tittar och han öppnar då dörren för att gå ut. Hon skriker "RUN!!!!" och vi springer. Jag korsar gatan och vänder mig om och ser Rike falla på vägen, hon ramlar pladask. Hon föll ordentligt på sitt knä, klarade sig väl men det var ändå läskigt. Vi gick sedan då hon hade ont men det blev bättre. Vid Hotel Dieu så gav jag en liten påskchoklad till dem med varsit hjärta och då blev rätt rörda :] Jag vände mig om och såg att mannen hade gått ut och var på väg mot oss. Sara gick till sin spårvagn och jag och Rike powerwalkade till Commerce där vi sa hej då. Commerce är alltid bra, det är mycket folk, poliser och säkerhetsvakter. Men jag hatar hur någon kan göra en så rädd, livrädd.

Jag var hemma 23.40 och somnade straxt därefter.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR