Igår, tisdagen den 2 april 2013

Igår vaknade jag klockan nio, gick upp och åt frukost, duschade och fixade mig i ordning. Jag tog det sedan det lugnt under förmiddagen och hämtade sedan N vid 11.55. Han åt pasta och skinka, jag var inte hungrig. Jag lämnade honom sedan och åkte med spårvagnen till Commerce. Det var 13 grader ute, sol och blå himmel så jag hade jeansjacka och converse. Vår! Jag mötte Rike och Sara vid Commerce vid 13.50 och vi tog spårvagnen till Chantiers Navals. Första gången jag träffat Sara på mer än 10 dagar, förutom 10 minuter på spårvagnen. Vi hade massa att prata om och sedan gick vi till Sterolux där vi köpte biljetter till konserten den 10/4, den svenska gruppen Slagsmålsklubben kommer nämligen till Nantes för att ha en spelning och vi ska självklart gå.
Vi tog spårvagnen tillbaka till Commerce, tittade först på en "ljuskub" / Eclipse, och sedan sa vi hej då till Sara som åkte hemåt. Jag och Rike promenerade runt lite i centrum innan vi gick till affären Saga där Rike köpte något och sedan gick vi till kyrkan vid Place Royale och pratade om allt. Vi satt där ett bra tag tills en hemlös man kom och pratade med oss (som alltid händer) och vi gick snabbt därifrån. Rike tog sedan bussen från St Nicolas och jag gick till Monoprix snabbt och tog sedan spårvagnen. Jag gick och lämnade mina kängor hos skomakaren för att laga dem och gick sedan hem.
Jag hämtade N sedan och vi lekte hemma. Han duschade och sedan lekte vi lite kurragömma. Pappan ringde och bad mig starta ugnen och sätta in en grattäng med kalvfärs. Han kom hem 19.00 och vi hade en liten aperitif innan mamman kom hem 19.40. Vi åt sedan middag och jag gick upp till mig vid 20.45. Jag skypade sedan med familjen i en halvtimme innan det blev te och filmen "Djävulen bär Prada." Jag somnade vid midnatt.


Kommentarer
Postat av: bella

åh va roligt med frankrike! :D

Svar: det är det :)))))))))
/Mikaela Åhlén

2013-04-04 @ 21:15:13
URL: http://ciaobellaaa.blogg.se
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR