Lördag den 20 april 2013 - Paris

Vi vaknade runt 11-tiden, planen var att gå ut för brunch så vi tog oss till Marais-kvarteren igen. Där letade vi ett bra tag och allt slutade med att vi gick till Rue des Rosiers, till restauranten Chez Marianne och delade på en tallrik med en himla massa mat, man fick välja 10 olika sorter nämligen. Det var så mycket att vi båda knappt kunde gå efter. Men gott och för 17.50€ per person.
Vi gick sedan sakta bort mot Hotel de Ville igen, till Centre de Georg Pompidou och gick in där. Det var gratis nämligen. Vi åkte upp och kollade på utsikten över Paris som var vacker, jag gillar verkligen att se städer från ovan. Vi kollade på några utställning för att sedan gå till Monop' för att köpa en hallon- och litchiejuice och en hög tjej bad oss ta hand om hennes jacka, awkward haha. Vi gick till en vintage-affär och sedan till Chatelet där vi åkte mot Blance och Montmartre. Där såg vi Moulin Rouge och sedan cafeet där Amelie (i filmen Amelie från Montmartre) är. Vi fortsatte mot Pigalle och sedan gick vi upp mot Sacre Couer. Där gick vi in i några affärer och sedan satte vi oss på trappan framför, efter att vi gått runt inne i kyrkan. Vi tog sedan tunnelbanan till Père Lachaise och där bytte vi och åkte tillbaka till lägenheten vid Porte de Champerret.
Vi gick förbi Carrefour, köpte lite där och gick sedan hem. Vi fixade oss i ordning och vid 23.45 tog vi tunnelbanan till Villiers där vi bytte till Place de Clichy. Där skulle vi träffa Malins "rumskompis" och hans kompis. Vi väntade på McDonalds och de kom sedan. Det bestämdes att vi skulle åka till klubben Queen på Champs-Elysees så vi tog en taxi dit. Vi gick inte in där så vi fortsatte med taxi till ett annat ställe, Australian Bar typ där vi stannade tills de stängde vid 5.00. Vi gick sedan och drack te, dyraste koppen någonsin (7€) och sedan åkte vi hem i taxi. Tillbaka i lägenheten var vi 6.30 och vi somnade en timme senare. Kort sammanfattning: jag fördrar Nantes uteliv.

Lunchen på "Chez Marianne", 2-personers plockmat, så gott...
Fina fina Malin.
Haha, vi var båda helt i matkoma...
Jag gillar verkligen Marais-kvarteren.
Utsikt från Centre Georg Pompidou.
Alltså städer är så himla fina från ovan...
Paris är verkligen inte en stad för mig, jag har besökt den 6 gånger under detta året. Och jag gillar den mindre för varje gång. Det är för mycket turister och Paris är för stort. Nej London är mer min smak. Jag tror inte jag kommer åka till Paris på ett tag när jag är i Sverige sedan, jag har varit där rätt mycket nu och sett det "viktigaste". Än en gång är jag glad att jag valde Nantes.
Konstig utställning ha-ha.
Ner från utsikten.
Moulin Rouge.
Notre Dame i choklad!
Utsikt från Sacre-Couer.Sacre-Couer.Alltså han är helt galen! Helt sjukt hur duktig!

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR