Onsdag den 24 april 2013 - Bryssel

Jag vaknade runt 8.50, duschade och fixade i ordning. Min pappas kusin hade tagit med min resväska i bilen så allt det var klart. Jag gick sedan ned och sa god morgon till hennes sambo och vi åt frukost. Han frågade om jag ville ut och promenera eller ta det lugnt och jag valde det senare alternativet. Tog det lugnt då, bokade boende till London och utnyttjade tillfället att ha wifi. Vid 12 tiden åt vi lunch, en del plock och soppa. Vi åt utomhus, solen sken och det var bara så fint väder!
Vid 13.30 åkte vi med bilen in till Bryssel, stannade vi Atomium - ett "monument" som är kvar sedan världsutställningen i Bryssel. Det var väldigt häftigt! Vi gick därefter till Mini-Europa - ett miniatyrland av Europa. Där sa vi hej då och jag gick in dit själv. Jag passerade sedan drygt två timmar där, var riktigt bra gjort och dessutom kommer de stänga ned det snart så det var sista chansen att se det.
Jag gick sedan ut därifrån, väntade i solen - det var så varmt och soligt, 24 grader. Vid 18.10 kom min släkting och vi bestämde oss för att äta middag hemma hos dem. Sagt och gjort, vi åkte hem till dem och åt en förrän med olika fisksorter och sedan cordon bleu, boudain och sås. Vi avslutade allt med att se på filmen Trollflöjten av Ingmar Bergman. Det var mysigt, att se film tillsammans är något jag saknar.
Hennes sambo kom hem och vi började packa ihop, fick med mig en matsäck. Vid 22.50 sa vi hej då och vi åkte med bilen till centrala Bryssel. Vi väntade sedan i drygt 50 minuter på bussen, den skulle vara där 23.50 men kom vid 00.20 när den egentligen skulle gå. Vi sa hej då och jag åkte med bussen vid 00.40. Jag lyckades sova lite, inte mycket dock. Vid 3.15 väcktes vi och det var dags för passkontroll i Calais. Det tog cirkus 30 minuter och sedan var det att vänta i bussen för att få köra ombord på färjan. 4.00 gick vi upp på däck och inte gick det att sova så mycket där...

Atomium.
Jag framför Atomium.
Vid Mini-Europa.
Riktigt häftigt gjort!
När man tryckte på knappen spelades nationalsången.
Stockholms stadshus.
London.
Haha jag försökte ta kort med självutlösaren...
Sacre-Couer i Paris.
Triumfbågen.
Fail.Berlin.Varm kväll!

Kommentarer
Postat av: Lina Carlsson

Jag älskar att du säger att du passerar tid ;) Så franskt! Man märker att franskan börjar sitta bättre än svenskan, haha! Tillbringar, Mikaela... (Om jag får påpeka det alltså...)

Svar: Hahahahhaha oj vad jag skrattade när jag läste detta! Jag har inte tänkt på det själv innan du skrev detta. Så roligt :D liksom franska = passer, då blir det passera på svenska... Alltså jag skäms nästan haha :D
/Mikaela Åhlén

2013-04-30 @ 22:05:31
URL: http://terranivium.blogg.se/
Postat av: Lina Carlsson

Haha, du behöver inte skämmas, det är fullt förståeligt! Plus att du har fransk ordföljd ibland. Men jag tror jag har lättare att märka det eftersom jag ändå läste franska i fem år... ;) Men som sagt, det är fullt förståeligt!

2013-05-03 @ 23:18:24
URL: http://terranivium.blogg.se/
Postat av: Rebecca

(Hej jag är efter med att läsa och kommentera, men:) älskar att en svensk Scania-lastbil stoltserar i Berlin-bilden :D

2013-05-12 @ 20:47:26
URL: http://backaintepaback.bloggsida.se
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR