Söndagen den 31 mars 2013

Jag vaknade vid 9.00, kände mig rätt trött efter den omställda tiden (till sommartid). Vi åt frukost och mamman hade köpt färska pain au chocolat, gott! Vid 10.35 åkte jag och mamman på en mässa i kyrkan, intressant att se en katolsk mässa! Hur kyrkan är helt fullsatt, att folk i alla åldrar är där, att alla är så troende och att prästen var så övertygande mot lyssnarna. Den var en och en halv timme och vi åkte sedan, pratade en massa om skillnaderna mellan den protestantiska och katolska kyrkan.
Vi kom hem och åt resterna från gårdagen och gick sedan ut på stranden, där vi letade efter ägg som KLOCKORNA hade lämnat. Ni läste rätt, här i Frankrike är det klockor som lämnar ägg åt barnen, inte påskharen. Jag fick även ett chokladägg av dem, så snällt!! Det är också på söndagen som man firar påsk här.
Därefter blev det siesta som dagen innan och jag tog det bara lugnt. Såg en film och så. Vi drack cider runt 19.00, pratade en himla masa och åt sedan fisksoppa från regionen med krutonger och riven comté ost, så gott. Middagen var klar runt 22.00 och då gick jag och skypade en och en halv timme med familjen hemma. Spontanbeställde även tre stycken iPhone skal. Jag somnade sedan runt 00.30.

Stranden som ligger 20 meter från huset!

Fick denna av världfamiljen :]


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR