Torsdag den 25 april 2013 - London

Jag vaknade sedan vid 5.30, hade halvsovit. Vid 6.00 så ropade de att man kunde gå ned så jag gick ned till bussen. Då var egentlig klockan 5.00 eftersom vi var i London-tid. Vi var då framme i Dover och fortsatte till London och denna sträcka gick bra att sova. Jag vaknade vid 7.15 och 5 minuter senare var vi framme vid Victoria station i London. Den näst senaste gången jag var i London (har varit där 7 gånger) så bodde jag i området runt Victoria så jag kände igen mig. Jag gick till Sainsbury för att köps en adapter och sedan gick jag till Starbucks och åt frukost där innan jag gick till tunnelbanestationen.
Jag tog tunnelbanan till Bayswater och gick till hotellet därifrån med min resväska. Det var riktigt varmt, 22 grader! Jag kom till hotellet runt 9.30, frågade om jag kunde lämna väskan innan jag kom tillbaka för att checka in och det gick bra. Dessutom sa hon att jag säkert kunde checka in innan incheckningstiden.
Därefter tog jag en buss från Bayswater till Tottenham Court Road, passerade hela Oxford Street och jag log hela tiden. Kändes så bra att vara tillbaka i bästa London. Jag gick av där och gick in på nya Primark - detta är så mycket bättre än det som ligger vid Marble Arch! När jag var klar där så gick jag längs Tottenham Court Road, in på Boots samt att jag letade efter en "mer seriös" affär där jag kunde köpa ett nytt minneskort till min kamera men hittade inget. Jag tog sedan tunnelbanan från Goodge Street, bytte vid Tottenham Court Road och åkte sedan tillbaka till Queensway för att checka in på hotellet. Klockan var då runt 13. Jag fick ett rum allra högst upp, var 6 stycken långa och branta trappor. Där vilade jag ett tag innan jag tog mig ut på stan igen. Jag tog återigen tunnelbanan från Queensway och gick av vid Liverpool Street. Jag har inte varit i de områdena fastän jag varit i London sju gånger.
Därifrån tog jag en buss och gick sedan på Brick Lane och kollade där. När jag gått hela den gatan så gick jag till Whitechapel Gallary vid Aldgate East och kollade där lite då det var gratis.
Jag tog sedan en buss mot Regent Street, jag gillar att åka buss i städer då man hinner se så mycket då. Vid Piccadilly Circus gick jag av och gick in på Barbour för att kolla efter en sak åt min bror och sedan in på Boots igen. Det är verkligen en bra affär. Jag fick hjälp att hitta en ny foundation till exempel och så blev det en hel del annat nytt smink. Därefter tog jag tunnelbanan till Green Park, bytte där och åkte till Bond Street där jag gick på Victoria's Secret. Jag kom därifrån med några body splash, en parfym och en duschgel. Sedan kände jag knappt mina ben eller armar då de var för trötta efter alla promenader samt bärande av påsar. Men innan dess kände jag för att gå på Forever21 och där blev det en tröja innan jag gick till Marks and Spencer för att köpa middag. Där köpte jag en marockansk sallad, pitabröd och hommous samt en enorm flaska vatten. Jag gick sedan med alla tunga kassar, oj vad mina armar och ben gjorde ont, till Marble Arch där jag tog buss 390 till stationen vid mitt hotell.
Jag gick upp till mig, duschade och åt sedan middag runt 21-tiden och tittade på tv. Det var riktigt härligt, så himla länge sedan jag gjorde något sådant, att hitta på tv och bara mysa. Jag ringde även mamma och pappa och berättade om dagen innan jag somnade runt 23-tiden.


Gatan där mitt hotell låg, det hette Caring Hotel.
På väg mot Oxford Street.
Oxford Street.
Östra London, Brick Lane.
Brick Lane.
Tower of London.
St Pauls Cathedral.
Piccadilly Circus.Min middag :]

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR