En annorlunda torsdag

Eftersom N har fått influensan så var jag hemma hela dagen med honom... Ska försöka sammanfatta dagen kort då den inte var så jätteintressant och händelserik...

Jag vaknade vid åtta av mitt alarm, hörde att N var vaken. Jag fixade mig i ordning och runt 8.20 knackade pappan på min dörr för att se om jag var vaken. Vi sa hej då till föräldrarna och de åkte till sina jobb. N stannade på sitt rum och lekte medan jag åt frukost. Fram till lunch blev det sedan påklädning, tandborstning som gick utan problem, sedan såg han filmen Happy Feet då jag passade på att tvätta, äntligen hade jag en egen torkställning då mamman köpt en åt mig igår - var i behov då jag hade ett par rena strumpor kvar haha. Posten kom sedan och min locktång levererades, snabb leverans som attans.
Vi åt sedan lunch, jag värmde på gårdagens kycklingklubbor med pasta. Jag åt dock kycklingen med två stekta ägg och avokado. N såg sedan lite Pippi Långstrump innan han somnade, han gillar det massa! Han sov mellan 13.30-16.30. Jag såg "Les Revenants", den franska tvserien som är bra faktiskt! Det roliga är att det är så enkelt att förstå, som att se en serie på engslska! Jag såg även sista avsnittet av "Gossip Girl", roligt att veta vem Gossip Girl var! När jag väckte N så var det "kris"... Jag satt mig i hans säng, pratade och sjöng lite smått i fem minuter innan han började en himla massa och skrika åt mig. Han sparkade och slog mig i ansiktet och jag fick nästan näsblod, tur han inte är så stark! Måste vara för att han är sjuk... Han sa att jag skulle gå och jag gjorde sedan det och då slutade han. Jag gick efter en stund in till honom igen och jag frågade varför han grät så mycket. "je sais pas..." var hans svar. (jag vet inte.)
Vi gick ned och så blev det gråt igen, hunden bet honom på byxbenet... Jag tyckte också att han var varm så jag ringde mamman men hon svarade inte så jag ringde pappan som sa att jag skulle ge doliprane (alvedon). Han duschade runt 18-tiden och pappan kom hem 18.45 och mamman en kvart senare.

Pappan gick ut med hunden på promenad och jag satte mig i soffan och pustade ut. 10 timmar senare... Tack och lov en paus på tre timmar. Mamman frågade om jag hade några planer nästa vecka och jag sa nej. Föräldrarna ska nämligen iväg måndag onsdag och fredag så jag kommer vara barnvakt då. Gissa hur slut och trött jag kommer vara efter onsdagen... Blir säkert 15 timmars jobb... Dock ska jag inte klaga, senaste gången jag var barnvakt var i början av december...! Vi åt sedan middag, kyckling i baskisk sås med ris. N var trött. Jag gick upp till mig vid 20.15, planen var bio men det skippades. Jag har nu sett "Les Revenants" igen och gjort en säkerhetskopiering på alla bilder på datorn... Nu ska jag sova!

Kommentarer
Postat av: Sara

Vart kollar du på gossip girl?? Jag kollade på netflix men det fanns bara fyra säsonger :(

Svar: jag laddade ned ;)
/Mikaela Åhlén

2013-02-12 @ 04:20:26
URL: http://Www.aupairinperth.blogg.se
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR