Fredag - ce qu'on aime à faire, on fait beaucoup

tänker börja en ny sak, jag skriver något, n'importe quoi, i rupbriken på franska.... :}

Jag sov tio timmar inatt igen, vaknade vid 10.15 och mådde så mycket bättre. Jag duschade, fixade mig och skippade frukosten. Tog sedan det lugnt innan jag hämtade N, vi åt steak haché - svårt att hitta rätt ord för vad det är, hjälp mig? Men så här se de ut, klicka på denna länk! Till det åt vi rösti med stekta grönsaker. Allt gick finfint med N och jag lämnade honom sedan, gick för att ta spårvagnen till franskakursen. Det var så fint väder idag, 17 grader och sol!! Jag hade franska idag då jag var tvungen att vara hemma med N förra torsdagen. På vägen till spårvagnen när det var slut pratade jag en del med Maggie och det är helt sjukt hur dyrt det är att plugga i England (där hon bor annars) runt 90 000 kronor för ett år!! Scheise.
Jag hämtade N, önskade "bon week-end" till läraren, och gick hem. Vi läste några sagor och spelade fotboll bland annat. När han skulle duscha så var det fotfarande lek enligt honom och vid 18.15 kom föräldrarna hem. Mamman sa att han skulle duscha ändå men hon gjorde det, dock visade hon hur jag ska tvätta håret på honom. Vi hade en liten apertif innan mamman lagade mat när pappan promenerade hunden. De gick vid 19.40 för att träffa några kompisar och jag och N åt fiskpinnar av torsk med squash och potatis puré samt en hel avokado till. Tredje kvällen denna vecka då jag var barnvakt och första gången på ett tag sedan jag var hemma en fredagskväll. N fick se lite tv när jag diskade och sedan var det i säng. Jag läste i en halvtimme för honom innan vi sjöng lite och vid 21.00 sa jag god natt till honom. Jag skypade sedan med bror och lite med mamma, om allt och inget. Bror hade svårt att välja kurser till individuellt val - känns så länge sedan jag gjorde det! Och jag pratade allmänt om vad jag vill göra efter året i Frankrike, har så mycket men vet inte vad/vilket........
Nu ska jag se lite av filmen Snabba Cash 2 som jag började se efter skype-samtalet. God natt!

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR