Hier, dimanche, un jour très calm

Igår söndag så blev det inte så mycket gjort. Jag vaknade runt tio-tiden, åt frukost, tog det lugnt, duschade och fixade mig i ordning. Jag åt sedan lunch med värdfamiljen, spagetti bolognese och skypade sedan med Sara i en och en halv timme. Klockan var sedan runt tre-tiden och jag kände att jag skulle behöva göra något av dagen… Tog ett tag sedan men vid 16.40 tog jag bussen till stan, gick till ”la tartinerie” för en varm choklad och satt där och läste svenska tidningar i en timme innan jag gick till turistbyrån för att ta lite flyers.
Jag strosade sedan omkring i centrum och 18.20 gick jag för att ta spårvagnen hem. Jag mötte då värdpappan där och vi småpratade lite… Vi kom hem tio minuter senare och jag pratade med föräldrarna ett bra tag om hur det skulle bli i Paris och så och mamman visade mig N’s packning. Jag gick sedan till mig, småpackade lite innan vi åt middag – torsk med kokta grönsaker. Jag gick sedan upp till mig och mamman visade mig hur jag kunde åka från morföräldrarnas hus till centrala Paris. Jag ringde sedan farmor på Skype i en halvtimme och sedan en timmes Skype med Clara, riktigt bra skype under dagen – uppskattades massa. Jag packade sedan vid elva och somnade runt midnatt.


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR