Igår måndag den 11 februari

Jag vaknade vid 8.40, kollade på mobilen lite och vid 8.50 hörde jag pappan komma hem... Jag hörde honom då prata med N. Alltså snälla nej tänkte jag... Jag orkade inte vara hemma en hel dag, missa franskakursen igen... Pappan knackade på min dörr, jag tog på morgonrocken och öppnade dörren. Han berättade att läraren var sjuk så om det var okej att jag var hemma med N. Vad ska man säga? Jag frågade om franskakursen och han sa att han skulle komma hem runt 13-tiden så jag kunde gå på franskan, så snällt! Han åkte sedan och jag klädde på mig. N var klar så han såg "Niko le petit renne" när jag gick ned och åt frukost. Vi lekte lite när filmen var klar och sedan var det dags för lunch. Han åt pasta och varmkorv och jag stekt squash med korven. Pappan kom sedan hem när jag diskade, vid 13.00, så jag pratade en del med honom innan jag gick till franskakursen. Han frågade varför jag inte gjort semlor med Sara och jag sa att jag hade avbokat det då jag trodde att det var bättre om N inte var hemma då... Att han skulle känna sig obekväm, pappan sa då "nej men inte alls!" Jag tog spårvagnen med Sara och träffade Rike på franskan. Vi hade en vikarie och hon var rätt otrevlig. Hon sa att de nordiska länderna som Sverige är så långt före i utvecklingen att de inte ens kan jämföras med de andra.
Jag åkte hem och pappan var hemma. Jag frågade om N fortfarande sov och han sa ja. Jag gick upp till mig, såg klart på filmen Cockpit och när N vaknat och pappan var nere med honom så gick jag ned. De gick till Mediateket så jag behövde inte jobba eftersom jag jobbade förmiddagen. Pappan bad mig promenera hunden och jag sa ja. Behövde en promenad. Jag passerade spårvagnsstationen och fortsatte, det vräkte verkligen ned och de som passerade verkade tycka synd om hunden... Vadå man måste ju promenera en hund fastän det regnar. En kvinna stannade och sa stackars hund som måste gå när det regnar...
Jag kom hem vid 18,00 och mamman var hemma 18.30. Jag berättade om dagen och vid 18.45 var pappan och N hemma. De åkte vid 19.45 iväg på teater så N och jag åt själva. Vi åt lax och kokta morötter. Jag gick upp sedan och la honom, vi läste sagor och sjöng och vid 21.00 sa jag god natt till honom. Jag var sedan barnvakt till det att föräldrarna kom hem vid 23.30. Jag frågade då mamman om jag skulle jobba hela tisdagen och hon sa ja... Vi satt sedan i mitt rum och letade efter saker att göra mer N under dagen. Sara hade frågat om jag ville åka till simhallen med henne och hennes H. N har ju varit sjuk så det var ingen bra idé... Vi kom sedan vid midnatt överens om att Sara och H skulle komma hit, leka, baka och så. Jag somnade runt 00.30


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR