Igår torsdag - il fait froid en plein hiver

Igår vaknade jag vid 9.30, åt frukost, duschade och tog det lugnt. Jag fixade mig i ordning, kollade en del utbildningar och så och skickade några mejl om hösten. Jag hämtade sedan N i skolan, han åt varmkorv och pasta medan jag inte var hungrig. Jag lämnade honom sedan i skolan och tog spårvagnen till franskakursen. Vi gick genom en del med "passé simple" som endast avvänds i böcker, inte så nödvändigt att kunna... Jag fick tillbaka en text med B2 så det var väl bra.
Jag åkte med Rike och Sara med spårvagnen och hämtade N i skolan. Vi kom hem, lekte en massa, kurragömma och så innan han duschade. Föräldrarna kom hem vid 18.45, mamman promenerade hunden och vi åt sedan lax med massa grönsaker till. Jag gick upp till mig, såg lite av filmen Shame innan jag tog spårvagnen vid 21.30. N var så söt när jag skulle gå, vinkade så himla mycket från sitt rum.
Jag mötte Sara där, Rike var sen men alla barer vi brukar gå till var fulla så vi mötte Rike, letade och letade men hittade ingen bra. Så vi gick till den vanliga vid Commerce och precis när vi gick in så blev ett bord ledigt! Det var så kallt ute, så kyligt och fuktigt, 5 grader kanske? Vi satt där ett tag, pratade och skrattade innan vi sa hej då och jag tog spårvagnen hem vid 23.30. Sara ser jag inte förrän den 9 mars då deras sportlov är slut här i Nantes... Jag såg klart filmen och somnade runt 00.45


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR